در ادامه میخوانیم :

آشنایی با دریچه فن کویل و معرفی انواع دریچه زیر فن کویل

سیسم‌های خنک‌سازی فراوانی در دنیا مورد استفاده قرار گرفته و دریچه فن کویل نیز یکی از آن‌ها است. امکان استفاده گسترده از دریچه زیر فن کویل برای یک مجموعه بزرگ مسکونی، اداری و تجاری سبب شده تا از این سیستم خنک‌سازی دریچه فن کویل اسقبال زیادی شود. معماران ساختمانی در زمان ایجاد یک بنای جدید باید پس از جاگذاری تمامی تجهیزات به فکر زمان سرویس، تعمیر و نگهداری قطعات نیز باشند. استفاده از دریچه فن کویل مناسب از بین انواع دریچه زیر فن کویل کار سختی نیست.

دریچه زیر فن کویل
دریچه فن کویل تهویه سان

 دریچه فن کویل – دریچه زیر فن کویل

همچنین در صورت عدم‌تطابق با سلیقه مالکین امکان تغییر نوع دریچه بازدید فن کویل نیز وجود داشته و به آسانی با به‌کارگیری متخصصین امر و انتخاب یکی از انواع دریچه فن کویل می‌توانید دریچه زیر فن کویل را تغییر دهید. طی این مقاله به دنبال آشنایی با دریچه فن کویل خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری نکات مهم در خرید دریچه فن کویل تا انتهای این مطلب با سایت تهویه سان همراه باشید.

 

نحوه کارکرد سیستم فن کویل

فن کویل از دو بخش اصلی فن (پنکه یا دمنده) و کویل در سه حالت زمینی، سقفی و کانالی جهت ایجاد هوای سرد یا گرم تشکیل شده است. استفاده از سیستم فن کویل در ساختمان‌های بزرگ تجاری، اداری و مسکونی با توجه به قابلیت کنترل تنظیم دمای در هر اتاق رواج خاصی دارد. در نسل جدید فن کویل امکان استفاده همزمان از هوای سرد و گرم در واحدهای مختلف وجود دارد؛ اما با توجه به نظر متخصصین بهتر است از انجام همزمان این کار جلوگیری شود.

برخی از نمونه کار دریچه فن کویل تهویه سان

کاربرد و اهمیت دریچه فن کویل

نصب فن کویل در آپارتمان، هتل و ادارات از لحاظ اقتصادی به نسبت دیگر سیستم‌های حرارتی و برودتی به‌صرفه‌تر است. اما سیستم فن کویل نیز به مانند دیگر تجهیزات مکانیکی نیازمند تعمیر و نگهداری توسط متخصصین بوده و جهت جانمایی محل قرارگیری آن باید از دریچه فن کویل استفاده شود. در واقع دریچه زیر فن کویل وظیفه تامین هوای برگشتی بیشتر برای دستگاه اصلی را تامین کرده و در زمان نیاز امکان دسترسی به تعمیرکاران جهت سرویس دوره‌ای، تعمیر و نگهداری تجهیزات اصلی را خواهد داد.

درب بازدید فن كوئل

فن کویل با دریافت هوای برگشتی از طریق دریچه بازدید فن کویل از راندمان کاری بیشتری برخوردار خواهد شد. همچنین با استفاده از مدل‌های شکیل و خاص دریچه فن کویل امکان تغییر ظاهر سقف در محل نصب فن کویل نیز وجود داشته و این امر به بهبود دکوراسیون داخلی ساختمان کمک خواهد کرد. در ادامه مقاله با انواع دریچه زیر فن کویل و کارایی اختصاصی هر کدام از دریچه‌های بازدید فن کویل بیشتر آشنا خواهید شد.

توضیح جامع دریچه زیر فن کویل
توضیح جامع دریچه زیر فن کویل

مزایای استفاده از دریچه فن کویل

از مهم‌ترین دلایل استفاده از دریچه فن کویل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قیمت مناسب
  • نصب آسان
  • تنوع رنگ و طرح
  • دارای دو حالت پره ثابت و تیغه متحرک
  • استفاده از رنگ کوره‌ای استاتیک جهت تثبیت رنگ دریچه فن کویل در طول مدت استفاده
  • دکوراتیو بودن دریچه زیر فن کویل
  • افزایش هوای بازگشتی به سیستم فن کویل
  • کمک به پخش مطبوع هوا
  • جانمایی محل قرارگیری فن کویل
  • امکان تعمیر و سرویس تجهیزات از طریق دریچه بازدید فن کویل
  • نصب فیلتر و صافی جهت کاهش آلودگی
  • درب وزنه‌ای و لولایی
  • ضد زنگ
  • وزن کم
  • امکان جداسازی درب از قاب اصلی
  • تولید در آلیاژ و متریال مختلف
  • متناسب با شرایط آب و هوایی محل نصب
  • ساخت در ابعاد و ضخامت سفارشی
  • قابل استفاده در ساختمان مسکونی، اداری و تجاری
دریچه فن کویل سقفی
دریچه فن کویل سقفی

انواع دریچه فن کویل لاکچری

دریچه زیر فن کویل در دو حالت پره‌های ثابت و متغیر قابل تولید است. همچنین دریچه فن کویل از دو قسمت قاب اصلی و درب دریچه فن کویل تشکیل شده و امکان استفاده درپوش با حالت وزنه‌ای (فشاری) یا لولایی وجود دارد. دریچه فن کویل با درپوش وزنه‌ای در زمان نیاز به سرویس دستگاه به‌طور کامل از قاب اصلی جدا شده ولی در حالت لولایی، درب با لولا به قاب اصلی متصل خواهند ماند.  همچنین دریچه فن کویل از لحاظ متریال استفاده شده در ساخت انواع گوناگونی داشته و به شرح زیر است:

  • دریچه فن کویل چوبی
  • دریچه زیر فن کویل آلومینیومی
  • دریچه فن کویل آهنی یا گالوانیزه
  • دریچه زیر فن کویل پلاستیکی
  • دریچه فن کویل PVC
  • دریچه زیر فن کویل استیل

دریچه بازدید فن کویل چوبی

شکیل‌ترین نوع دریچه دسترسی فن کویل نوع چوبی آن بوده که از جنس چوب یا ورق MDF که توسط دستگاه CNC طراحی خاص شده؛ تولید خواهد شد. بیشترین تنوع طرح بر روی درپوش و بدنه از لحاظ رنگ و لعاب در دریچه فن کوئل چوبی بوده و معماران ساختمانی از آن در طراحی محیط داخلی ساختمان‌های شیک و لاکچری بهره خواهند برد. همچنین رنگ پلی یورتان با پوشش پی وی سی از سطح چوبی بدنه این دریچه محافظت خواهد کرد.

قیمت دریچه فن کویل
قیمت دریچه فن کویل

دریچه زیر فن کویل آلومینیومی

مقاومت بسیار بالای فلز آلومینیوم در برابر حرارت، برودت، رطوبت و خمیدگی موجب استفاده بسیار بالا از این آلیاژ در صنعت ساخت محصولات هوارسانی به ویژه دریچه زیر فن کوئل شده است. استفاده از رنگ کوره‌ای استاتیک موجب ماندگاری رنگ و خاصیت ضد زنگ‌زدگی دریچه فن کویل آلومینیومی شده و تنوع رنگی بالا آن به طراحان داخلی جهت دکور سقف کمک خواهد نمود.

دریچه دسترسی فن کویل آهنی یا گالوانیزه

استفاده از ورق روغنی یا گالوانیزه در تولید دریچه بازدید فن کویل آهنی موجب کاهش قیمت تمام شده محصول نیز شده است. هرچند مقاومت دریچه آهنی فن کویل در برابر رطوبت به شدت پایین است؛ اما استفاده از این مدل دریچه در مناطق با آب‌وهوای گرم و خشک موجب کاهش هزینه و تداوم روند کارکرد آن خواهد شد.

دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف
دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف

دریچه زیر فن کویل پلاستیکی

در سال‌های اخیر استفاده از متریال پلیمری پلاستیک ABS در صنعت هوارسانی به وفور استفاده شده و دریچه فن کوئل نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به کارکرد سیستم فن کویل با آب و احتمال نشت آب باید از محصولاتی با مواد اولیه مقاوم در برابر حوادث احتمالی بهره برد. مقاومت در برابر رطوبت بالا، وزن سبک، تنوع رنگ و مدل موجب انتخاب دریچه زیر فن کویل پلاستیکی توسط بسیاری از مشتریان شده است.

دریچه دسترسی فن کویل PVC

بهره‌مندی از مزیت ضد آب متریال PVC موجب اهمیت به‌کارگیری آن در مناطق بالا رطوبت بالا مثل استان‌های شمالی و جنوبی ایران شده است. قاب اصلی و درپوش دریچه دسترسی فن کویل از آلیاژ پی وی سی بوده و امکان طراحی فانتزی بر روی بدنه اصلی و درب دریچه نیز میسر است.

دریچه زیر فنکویل
دریچه زیر فنکویل

دریچه زیر فن کویل استیل

از دریچه دسترسی فن کویل استیل جهت بخش‌های با کارایی ویژه مثل: آزمایشگاه، پژوهشگاه و اتاق‌های مرتبط با اسیدهای خاص بهره برده خواهد شد. تمام بدنه اصلی و درپوش این دریچه از ورق استیل نگیر با عیار ۳۰۴ یا ۳۱۶ ساخته شده و حتی لولا به‌کار رفته در هر کدام از مدل‌های لولایی دریچه بازدید فن کویل نیز از این آلیاژ خاص خواهد بود.

ابعاد دریچه فن کویل

اندازه هر یک از دریچه‌ها بر اساس مدل فن کویل متفاوت بوده و طبق سفارش مشتریان امکان ساخت آن نیز وجود دارد. همچنین پس از ارسال ابعاد مدنظر مشتری، تولیدکننده با ایجاد قاب اصلی طبق اندازه ارسالی اقدام به ساخت محصول خواهد نمود. درپوش دریچه زیر فن کویل نیز بر اساس طرح و مدل انتخابی در یکی از حالات لولایی یا وزنه‌ای برای مشتری تولید خواهد شد. امکان استفاده از فیلتر صافی هوا در پشت دریچه زیر فن کویل جهت افزایش تمیزی و تهویه هوا نیز وجود دارد.

قیمت و خرید دریچه فن کویل
قیمت و خرید دریچه فن کویل

رنگ دریچه زیر فن کویل

با استفاده از رنگ کوره‌ای استاتیک به افزایش عمر دریچه کمک شده و همچنین ثبات رنگی دریچه فن کویل در اثر رطوبت، سرما، گرما، فرسایش و ضربه از بین نخواهد رفت. تنوع رنگی محصول دریچه زیر فن کویل برای طراحان داخلی ساختمان بسیار کارآمد بوده و آن‌ها با استفاده از طرح و نقش ویژه به دکور محیط داخلی ساختمان خواهند پرداخت.

نصب دریچه زیر فن کویل

محل نصب دریچه فن کویل در راستای مکان قرارگیری تجهیزات اصلی فن کویل بوده و با توجه به اهمیت دسترسی تعمیرکاران در زمان نیاز بهتر است عمل نصب دریچه بازدید فن کویل توسط اشخاص متخصص نصب گردد. در بسیاری از موارد با توجه به نوع و مدل فن کویل نیاز به نصب دریچه‌های خاص فن کویل جهت افزایش هوای بازگشتی بوده و با مدنظر قرار دادن این موضوع پیشنهاد به‌کارگیری افراد باتجربه در نصب دریچه فن کویل را به شما خواهیم داد.

مدل فانتزی دریچه زیر فن کویل

از دیگر مدل‌های متنوع دریچه زیر فن کویل در حالت وزنه‌ای و لولایی می‌توان به مواردی که در ادامه مورد تشریح قرار خواهد گرفت؛ اشاره داشت. جهت آشنایی بیشتر با دریچه‌های فن کویل همراه ما در سایت تهویه سان باشید.

دریچه زیر فن کویل و بازدید فن کویل
دریچه زیر فن کویل و بازدید فن کویل

دریچه بازدید فن کویل ساده بدون مکش

درب دریچه فن کوئل در این مدل از آن در حالت کاملا ساده، بدون شیار و طرح بوده و هیچگونه هوای از میان درپوش دریچه عبور نخواهد کرد. قابل تولید در حالت وزنه‌ای و لولایی طبق سفارش مشتری در ابعاد مختلف و وسعت بدنه اصلی بین 3 الی 5 سانتی‌متر خواهد بود.

دریچه فانتزی فن کویل با گریل مکش ۹ سانتی متری

از لحاظ شکل ظاهری و کاربرد درصد بسیار زیادی با دریچه زیر فن کویل ساده تشابه دارد. اما در حالت افقی یا عمودی شیارهای در ابعاد 9 سانتی‌متر بر روی بدنه آن وجود داشته که موجب افزایش تامین هوای بازگشت به سمت فن کویل شده و همچنین شکل درب دریچه را از حالت سادگی خارج خواهد کرد.

دریچه زیر فن کویل فروش آنلاین
دریچه زیر فن کویل فروش آنلاین

دریچه دسترسی فن کویل ساده با گریل مکش ۱۸ سانتی متری

به مانند دریچه گریل 9 سانتی‌متری بوده با این تفاوت که طول شیارهای گریل‌دار 18 سانتی‌متر بوده و ظاهر درپوش شلوغ‌تر از آن خواهد بود. قابلیت ساخت در دو سبک وزنه‌ای و لولایی در چندین رنگ برای این مدل نیز وجود دارد.

دریچه زیر فن کوئل خطی یک طرفه

استفاده از دریچه خطی برای مدل‌های از فن کویل که نیازمند جریان هوای بازگشت بیشتری هستند استفاده خواهد شد. دریچه زیر فن کویل یک طرفه در زمان نزدیکی قرارگیری فن کویل در گوشه ساختمان یا نزدیک دیوار استفاده شده و با قابلیت‌های ظاهری و رنگی خود به دکوراتیو بودن دریچه بازدید فن کویل خواهد افزود. یکی از دو حالت لولایی یا وزنه‌ای برای دریچه دسترسی فن کویل ساختمان قابل سفارش است.

دریچه بازدید فن کویل خطی دو طرفه

دریچه بازدید دوطرفه خطی فن کویل از دو سمت مخالف هوای بازگشتی جهت افزایش راندمان کاری فن کویل را تامین خواهد نمود. قرارگیری فن کویل در میانه ساختمان و دور از دیوارها امکان استفاده از این دریچه بسیار شیک و زیبا در رنگ‌های متفاوت را فراهم خواهد نمود. تولید در حالت وزنه‌ای یا لولایی بنا به خواست مشتریان امکان‌پذیر است.

خرید+قیمت دریچه بازدید زیر فن کویل
خرید+قیمت دریچه بازدید زیر فن کویل

دریچه زیر فن کویل خطی طرح اسلوت

دریچه بازدید زیر فن کویل طرح اسلات موجب افزایش هوادهی بازگشتی به فن کویل شده و با شمایل بسیار زیبا موجب شیک شدن محیط داخلی خواهد شد. تولید این دریچه فن کویل با بهترین آلیاژ و رنگ خاص علاوه بر کارکرد بهتر فن کویل، تاثیر زیادی در محیط داخلی ساختمان خواهد داشت. انتخاب یکی از حالت‌های لولایی یا وزنه‌ای نیز به سلیقه و تشخیص معمار وابسته است.

دریچه بازدید زیر فن کویل مشبک

زمانی که فن کویل به بیشترین هوای بازگشتی جهت بهبود کارکرد خود نیاز داشته باشد از دریچه مشبک یا لانه زنبوری فن کویل استفاده خواهد شد. این دریچه با ویژگی ظاهری خود علاوه بر زیبایی محیط داخلی موجب جلوگیری از خرابی فن کویل نیز خواهد شد.

دریچه تاسیسات فن کویل گل سقفی (تک گل و دو گل)

درج شیارهای پله‌ای شکل بر روی درب دریچه موجب تامین هوای مورد نیاز تجهیزات فن کویل خواهد شد. در صورتی که نیازمند هوای بیشتری برای کارکرد صحیح فن کویل باشید امکان استفاده از شیارهای پلکانی (گل مانند) در دو سمت درپوش دریچه را خواهید داشت. اتصال در حالت لولایی یا وزنه‌ای نیز به سلیقه مشتری مرتبط بوده و حالت دریچه گل سقفی فن کویل برای ادارات بسیار مناسب است.

اهمیت اندازه و ابعاد دریچه فن کویل
اهمیت اندازه و ابعاد دریچه فن کویل

دریچه فن کویل پره ای Z

ایجاد شیارهای ادامه‌دار در گوشه درب دریچه به شکل حرف Z موجب تامین هوای بازگشتی شده و در صورت نیاز امکان ایجاد این شیارهای زیبا در دو سمت درب نیز وجود دارد. تنوع رنگ و حالت وزنه‌ای یا لولایی نیز در ابعاد مختلف دریچه زیر فن کویل پره‌ای Z وجود خواهد داشت.

دریچه زیر فن کویل خطی کله قندی

حجم هوای بازگشتی مورد نیاز برخی از فن کویل‌ها به قدری بالا بوده که به‌جای درب بر روی قاب اصلی باید از دریچه هوای خطی کله قندی استفاده شود. تنها در این حالت شاهد جبران هوای بازگشتی مورد نیاز فن کویل خواهید بود. تنوع رنگ در دو حالت لولایی و وزنه‌ای نیز در دریچه دسترسی فن کویل وجود دارد.

دریچه بازدید فن کویل طرح سقفی
دریچه بازدید فن کویل طرح سقفی

قیمت دریچه بازدید فن کویل شیک

هر یک از انواع دریچه بازدید فن کویل بر اساس فاکتورهای نظیر:

  • ابعاد
  • ضخامت بدنه
  • وزنه‌ای یا لولایی بودن
  • آلیاژ ساخت
  • تعداد سفارش
  • طرح و مدل

از قیمت متفاوتی برخوردار خواهند بود. در نظر گرفتن قیمت روزانه و لحظه‌ای متریال مورد استفاده در ساخت دریچه فن کویل نیز در تعیین قیمت نهایی موثر است. جهت استعلام قیمت دریچه زیر فن کویل با شماره تلفن 09122887524 تماس گرفته یا با ارسال پیام در برنامه واتس‌آپ امکان دریافت هزینه خرید انواع دریچه بازدید فن کویل را خواهید داشت.

دریچه فن کویل سقفی
دریچه فن کویل سقفی

خرید دریچه زیر فن کویل با کیفیت عالی

در قسمت‌های قبلی با کاربرد و کارایی انواع دریچه زیر فن کویل به‌شکل کامل آشنا شدید! حال باید به اهمیت محل خرید دریچه فن کویل از محلی معتبر و با سابقه نیز واقف گردید. مجموعه تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه فعالیت در صنعت ساخت و تولید محصولات تهویه، سرمایش و گرمایش هوا اقدام به احداث فروشگاه اینترنتی محصولات سیستم هوارسانی را نموده است. با خرید دریچه فن کویل با کیفیت عالی و ضمانت کارکرد دست دلال و واسطه‌ها را کوتاه نمایید.

با حذف واسطه‌های فروشگاهی شاهد کاهش چشم‌گیر هزینه تهیه کالاهای سیستم تهویه شوید. از دیگر مزایای خرید دریچه بازدید فن کویل از شرکت تهویه سان عبارت است از:

  • قدمت، اعتبار و سابقه بالا
  • تعهد کاری پرسنل در تحویل به موقع سفارش
  • استفاده از متریال مرغوب
  • حذف واسطه و کاهش هزینه خرید
  • تنوع جنس، رنگ و مدل
  • مشاوره تلفنی
  • پشتیبانی آنلاین از طریق پیام‌رسان واتس آپ
  • مطالعه مقالات اختصاصی برای بازدیدکنندگان
  • استعلام قیمت برای مشتریان
  • مشاوره خرید برای خریداران
  • مقایسه محصولات مشابه
  • تهیه تمام محصولات سیستم هوارسانی، سرمایشی و گرمایشی ساختمان
  • فروش کلی و جزئی دریچه بازدید فن کویل

جهت ارتباط جهت کسب مشاوره و استعلام قیمت با مسئول فروش تهویه سان با شماره 09122887524  تماس گرفته و یا از طریق برنامه واتس آپ پیام کاری خود را ارسال نمایید.

دریچه دسترسی فن کوئل
دریچه دسترسی فن کوئل

سوالات متداول

در این بخش از مقاله آشنایی به سوالات احتمالی شما در رابطه با دریچه فن کویل و انواع دریچه زیر فن کویل پاسخ خواهیم داد. در صورت ایجاد پرسش متفاوت با استفاده از بخش نظرات همین مقاله در سریع‌ترین زمان ممکن، جواب خود را دریافت نمایید.

فرق بین فن کویل و داکت اسپلیت چیه؟

هر دو دستگاه جهت سرمایش و گرمایش محیط استفاده شده اما داکت اسپلیت از گاز برای این کار استفاده کرده ولی فن کویل از آب جهت افزایش حرارت و برودت محیط بهره خواهد برد. با توجه خواص فن کویل جهت مدیریت دمای محیط بهتر است از سیستم فن کویل برای آپارتمان‌ها و ادارات بزرگ استفاده شود.

از دریچه داکت زیر فن کویل برای دریچه بازدید داکت اسپلیت میشه استفاده کرد؟

از لحاظ ساختاری تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و در صورت صلاح‌دید شخص نصاب و هارمونی عملکرد امکان استفاده از دریچه بازدید فن کویل برای دریچه داکت اسپلیت وجود دارد.

بهترین نوع دریچه زیر فن کویل برای مناطق مرطوب چیه؟

استفاده دریچه زیر فن کویل پلاستیکی و آلومینیومی در طرح، رنگ و مدل‌های مختلف برای مناطق شمالی و جنوبی کشور که دارای رطوبت بالا هستند، پیشنهاد خواهد شد.

ارزان ترین دریچه فن کویل در کشور کدومه؟

هر یک از دریچه‌های فن کویل با توجه به ابعاد، ضخامت بدنه، طرح و نوع متریال به‌کار رفته از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. اما با خرید مستقیم از مجموعه تهویه سان تمامی واسطه‌های بین تولیدکننده و مصرف‌کننده از بین رفته و قطعاً قیمت تمام شده کمتری جهت خرید دریچه فن کویل پرداخت خواهد نمود.

فن کویل سقفی چیست؟

فن کویل در سه حالت سقفی، کانالی و دیواری بوده و قرارگیری تجهیزات اصلی سیستم فن کویل در سقف ساختمان نوع سقفی فن کویل نام دارد. از دریچه زیر فن کویل نیز جهت جانمایی دقیق محل قرارگیری آن در سقف استفاده خواهد شد.

دریچه بازدید فن کویل چیه؟

جهت انجام سرویس دوره‌ای و تعمیر تجهیزات فن کویل نیازمند مشخص بوده محل نصب فن کویل خواهید بود. این جانمایی توسط دریچه بازدید فن کویل انجام شده و از طرفی با خاصیت دکوراتیو بودن خود موجب بهبود ظاهر فضای محیط داخلی خواهد شد.

از کجا دریچه فن کویل بخرم؟

بهترین محل خرید انواع دریچه زیر فن کویل در کشور مجموعه تهویه سان بوده و کافی است با شماره تلفن 09122887524 تماس گرفته و یا از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ به نماینده مجموعه تهویه سان مسیج ارسال نمایید.

چرا از دریچه زیر فن کویل استفاده می شود؟

جهت افزایش هوای بازگشتی به فن کویل و دسترسی به قطعات فن کویل در زمان تعمیر آن نیازمند استفاده از دریچه فن کویل خواهید بود.

دریچه زیر فن کویل آلومینیومی بهتره یا پلاستیکی؟

هر دو دریچه فن کویل پلاستیکی و آلومینیومی دارای تنوع طرح، رنگ، مدل و ابعاد بوده و شرایط سازگاری با محیط با رطوبت بالا درکنار نشت احتمالی آب از دستگاه فن کویل را خواهند داشت.

5/5 - (14 امتیاز)