در ادامه میخوانیم :

معرفی انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت و آشنایی با کانال کشی داکت اسپلیت

تغییر سبک یک‌جا نشینی انسان‌ها و تمایل به سکونت در آپارتمان‌ها موجب تغییر سیستم تامین هوارسانی ساختمان‌ها شده است. یکی از رایج‌ترین سیستم‌های هوارسانی می‌توان به استفاده از داکت اسپلیت اشاره کرد. از این شبکه تولید هوای مطبوع در انواع ساختمان مسکونی، اداری و تجاری استفاده شده و از دو قسمت اصلی کندانسور و هواساز تشکیل شده است. همچنین جهت سهولت در بررسی دوره‌ای دستگاه و رفع ایرادات احتمالی در کنار حفظ زیبایی محیط داخلی از انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت بهره برده خواهد شد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت

داکت اسپلیت موجب فیلتر و بهبود هوای منتقل شده به محیط شده و معمولا به صورت توکار در ساختمان نصب خواهد شد. دریچه بازدید داکت اسپلیت در بخش پایانی سیستم داکت اسپلیت بوده و به عنوان پوشش خارجی وظیفه حفاظت در برابر برخورد اشیاء خارجی را نیز بر عهده دارد. طی این مقاله به دنبال بررسی انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به آشنایی با دریچه داکت اسپلیت تا انتهای این مقاله همراه با سایت مجموعه تهویه سان باشید.

دریچه داکت اسپلیت
دریچه داکت اسپلیت

داکت اسپلیت چیست؟

اسپلیت واژه‌ای خنک و نام آشنا برای مردم بوده و بسیاری از منازل و مغازه‌های شخصی با این دستگاه به دمای مطلوب خواهند رسید. اما برای تنظیم دمای هوا در ساختمان‌های بزرگ مثل: ادارات، بیمارستان و برخی از منازل آپارتمانی بهتر است از سیستم داکت اسپلیت استفاده شود. با استفاده از کانال اسپلیت یا داکت اسپلیت امکان تعیین دمای مناسب هوا برای تمام نقاط ساختمان تنها با استفاده از یک دستگاه اسپلیت وجود دارد.

بهره‌مندی از سیستم کانال‌کشی ویژه به بخش‌های مورد نظر ساختمان و نصب دریچه‌های هوا در بخش پایانی موجب یک‌دست شدن، کاهش هزینه نصب اسلیت جداگانه برای هر قسمت و بهبود گردش هوا را در پی دارد. داکت اسپلیت متشکل از دو بخش اصلی کندانسور (بخش خارجی) و هواساز (بخش داخلی و توکار) است. از داکت اسپلیت علاوه بر تهویه مطبوع می‌توان جهت افزایش دمای هوا در ایام سرد سال و کاهش حرارت ساختمان در زمان گرمای هوا استفاده کرد.

قیمت داکت اسپلیت

هزینه خرید دستگاه کندانسور و هواساز بر اساس تامین نیاز ساختمان متغیر بوده و پیش از خرید باید با متخصصین امر مشورت‌های لازم را انجام دهید. هرچند قیمت خرید داکت اسپلیت در فروشگاه‌های مختلف به‌صورت کاملاً نزدیک به هم بوده و قابلیت مقایسه را نیز خواهید داشت. اما بخش دیگر و اصلی داکت اسپلیت استفاده از سیستم کانال‌کشی، دریچه هوا و دریچه بازدید داکت اسپلیت خواهد بود. جهت کسب مشاوره در رابطه با انواع کانال‌کشی، استعلام قیمت انواع دریچه بازدید و هوا می‌توانید با شماره تلفن 09122887524 تماس گرفته یا از طریق برنامه واتس‌آپ به‌صورت مجازی اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

برخی از نمونه کار دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه سان

قسمت های اصلی سیستم هوارسانی داکت اسپلیت

اصلی‌ترین بخش‌های سیستم تهویه، گرمایش و سرمایش داکت اسپلیت شامل موارد زیر است:

  • کندانسور داکت اسپلیت: مبرد نوعی گاز سرما ساز بوده و با عبور از پیچ و خم دستگاه کندانسور حرارت هوا را گرفته و موجب کاهش دما خواهد شد. به عبارت دیگر کندانسور دستگاه مبدل حرارتی بوده و به‌دلیل صدای تقریباً بالا و تولید گرما باید در قسمت بیرونی نصب شود.
  • هواساز داکت اسپلیت: جهت انتقال و حفظ جریان پخش مطبوع هوا نیاز به دستگاه هواساز بوده و کمپرسورها در انواع مختلف به انجام صحیح این عمل کمک خواهند نمود.
  • دریچه هوا: دریچه هوا در بخش انتهایی سیستم هوارسانی نصب شده و جهت آشنایی بیشتر با دریچه هوا و انواع آن می‌توانید وارد صفحه مشخص شده شوید.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت
  • سیستم کانال کشی داکت اسپلیت

دو گزینه باقی‌مانده از لیست بالا را در ادامه این مقاله به شکل مفصل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه سان
دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه سان

محل نصب داکت اسپلیت

همانطور که در بخش قبلی مطالعه نمودید بخش‌های مختلف داکت اسپلیت در نقاط داخلی و خارجی ساختمان نصب خواهد شد. بهترین قسمت برای نصب هسته مرکزی داکت اسپلیت در محلی با سر و صدا همیشگی مثل: راهرو اصلی ساختمان خواهد بود. جهت جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی در محل نصب داکت اسپلیت می‌توان از انواع مختلف دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده نمود تا به‌عنوان پوششی محافظ مکان قرارگیری داکت اسپلیت را نشان دهد.

کاربرد دریچه بازدید داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نیز در اثر گذر زمان دچار مشکلاتی نظیر: خالی شدن گاز کمپرسور، آسیب‌های ناشی از نارسایی برق و خرابی قطعات خواهد شد. همچنین جهت سرویس دوره‌ای دستگاه‌ها نیز باید به طور مرتب مورد ارزیابی متخصصین قرار گیرد. از این رو استفاده از دریچه بازدید داکت اسپلیت به‌عنوان نشان دهنده محل قرارگیری تجهیزات داکت اسپلیت استفاده شده و پس از پایان عمل تعمیر و نگهداری مجدداً این دریچه به‌کارگیری خواهد شد. دریچه داکت اسپلیت در زمره دریچه‌های تاسیساتی قرار داشته و در رنگ، مدل، اندازه و متریال‌های مختلف قابلیت تولید دارد.

داکت بازدید تاسیسات
داکت بازدید تاسیسات

مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت

مزایا دریچه بازدید داکت اسپلیت

از مهم‌ترین خصوصیات نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش محل قرارگیری دستگاه اصلی داکت اسپلیت
  • قابلیت ساخت در ابعاد، مدل و آلیاژ مختلف بر اساس اندازه دستگاه داکت اسپلیت
  • نصب دریچه خطی بر روی درب دریچه بازدید جهت برگشت هوا به دستگاه داکت اسپلیت
  • نصب آسان
  • تولید دو حالت درب وزنه‌ای و لولایی
  • به‌کارگیری فیلتر یا توری در قسمت پشت دریچه جهت جلوگیری از ورود آلودگی به دستگاه داکت اسپلیت
  • تهویه مطبوع و کمک به سلامت تجهیزات
  • استفاده از رنگ کوره‌ای استاتیک جهت ماندگاری و زیبایی بیشتر
  • تولید دریچه بازدید با ضخامت و رنگ متغیر طبق نیاز مشتری
  • افزایش زیبایی و دکوراتیو بودن دریچه بازدید
  • تولید دریچه در دو حالت پره متحرک و ثابت
  • قابلیت نصب در ساختمان اداری، تجاری و مسکونی

دریچه بازدید داکت اسپلیت از لحاظ متریال

مشتریان بر اساس نیاز خود قابلیت سفارش تولید دریچه بازدید داکت اسپلیت در ابعاد و مدل‌های مختلف را دارند. فراوانی انتخاب مشتریان این نوع از دریچه اسپلیت از انواع دریچه بازدید فلزی برای درب دریچه بازدید خود بیش از سایر دریچه داکت است. این دریچه نیز به مانند دیگر محصولات سیستم هوارسانی از آلیاژهای مشخص شده و مختلف لیست زیر قابل ساخت خواهد بود:

  • دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی
  • دریچه بازدید اسپلیت آلومینیومی
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت آهن یا گالوانیزه
  • دریچه زیر داکت اسپلیت پلاستیکی
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت PVC
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل

دریچه زیر داکت اسپلیت

از دیگر انواع دریچه بازدید می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دریچه بازدید داکت اسپلیت سقفی
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت دیواری
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت با پره متحرک
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت با تیغه ثابت
دریچه سقفی داکت اسپلیت
دریچه سقفی داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی

رایج‌ترین نوع دریچه داکت اسپلیت از متریال فلزی آلومینیوم بوده و توانایی مقاوم بالا در برابر رطوبت، حرارت و سرما موجب به‌کارگیری زیاد آن توسط معماران ساختمانی شده است. قاب اصلی و درپوش داکت اسپلیت از متریال آلومینیوم بوده و جهت حفظ رنگ و هارمونی رنگی بیشتر دریچه بازدید با محیط داخلی از رنگ کوره‌ای استاتیک بهره خواهد برد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی

با استفاده انواع چوب یا MDF امکان تولید دریچه‌های بازدید در طرح و رنگ مختلف برای افزایش زیبایی محیط وجود دارد. هرچند مقاومت این نوع از دریچه بازدید تاسیسات به نسبت سایر دریچه‌ها در برابر ضربه، رطوبت و تجمع حشرات کمتر است؛ اما تنوع طرح و رنگ آن موجب انتخاب آن توسط افراد با سلیقه‌های خاص شده است. همچنین به‌کارگیری رنگ پلی اورتان یا پوشش پی وی سی موجب بهبود شرایط نگهداری و ماندگاری بیشتر آن خواهد شد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت  PVC

این نوع از دریچه بازدید داکت با توجه به متریال پی وی سی از هرگونه فرسایش ناشی از رطوبت در امان بوده و وزن پایین‌تری به نسبت سایر آلیاژهای فلزی دارد. بهترین گزینه دریچه بازدید برای سیستم داکت اسپلیت در مناطق مرطوب کشور نظیر شمال و جنوب ایران دریچه داکت اسپلیت PVC است. همچنین برخی از معماران جهت کاهش محل تجمع حشرات در کنار تنوع رنگی بالا از این نوع دریچه بهره خواهند برد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی

دریچه پلاستیکی داکت اسپلیت با متریال پلاستیک ABS تولید شده است. این آلیاژ در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ویژه‌ای در سیستم هوارسانی برای خود پیدا نموده و اکثر قطعات دریچه هوا، کولر و بازدید تاسیساتی با کیفیت بالا از این گروه به دست خواهد آمد. تنوع رنگ، وزن کم، مقاومت در برابر رطوبت و فرسایش از دلایل اصلی استفاده از دریچه بازدید پلاستیکی داکت اسپلیت است.

دریچه بازدید داکت اسپلیت
دریچه بازدید داکت اسپلیت

انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت

هر کدام از انواع دریچه داکت اسپلیت امکان ساخت در ابعاد، اندازه و متریال خاص را در مدل‌های مختلف دارد. در ادامه برخی از این مدل‌ها را مورد بررسی قرار داده و جهت آشنایی بیشتر با آن‌ها همراه شرکت تهویه سان باشید.

دریچه بازدید داکت اسپلیت با درب ساده لولایی

دریچه زیر داکت اسپلیت با درب ساده لولایی به دلیل سادگی خاص خود از رایج‌ترین مدل‌های دریچه بازدید بوده و اغلب از نوع آلومینیومی آن بهره‌برداری خواهد شد. قاب اصلی آلومینیومی آن با عرض بین 3 الی 5 سانتی‌متر مورد استفاده قرار گرفته و درپوش دریچه آن ظاهری صاف، بدون شیار و هرگونه محلی برای جریان هوا ساخته شده است. در دریچه بازدید درب ساده لولایی؛ درب به وسیله لولا به قاب اصلی متصل بوده و در زمان باز و بسته بودن درپوش و فرم اصلی از یکدیگر جدا نخواهند شد.

دریچه داکت اسپلیت با درب ساده وزنه ای

دریچه زیر داکت اسپلیت ساده وزنه‌ای در زمره درپوش‌های بازدید ساده و تخت بوده و بدون هیچگونه شیار، برآمدگی و محلی برای رفت‌وبرگشت هوا طراحی شده است. درب این دریچه در زمان بازدید یا تعمیر داکت اسپلیت به‌طور کلی از قاب اصلی جدا خواهد شد.

دریچه داکت اسپلیت با درب شیاردار وزنه ای

این دریچه بازدید تاسیسات نیز به مانند دریچه شیاردار ساده لولایی از شیارهای گریلی در طول 9 و 18 سانتی‌متر بر روی بدنه و قاب اصلی تشکیل شده است. اما با استفاده از ساختار سه پَری خود موجب حذف لولا و حفظ درب در قاب اصلی شده و در زمان نیاز به صورت کلی از فِرِم اصلی جدا خواهد شد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت با درب خطی لولایی

دریچه خطی نوع معمول و محبوب در سیستم هوارسانی بوده و در این دریچه بازدید نیز از خاصیت دکوراتیو و پخش جریان هوای آن به شکلی مطلوب استفاده شده است. دریچه خطی بازدید به وسیله لولا قاب اصلی متصل شده و در زمان سرویس دوره‌ای نیازی به جداسازی کامل درپوش نخواهد بود.

دریچه بازدید داکت اسپلیت
دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپیلت با درب مشبک لولایی

برخی از دستگاه‌های داکت اسپلیت نیازمند هوای بازگشتی بیشتر جهت حفظ راندمان کاری خود هستند و در این زمان از دریچه بازدید مشبک استفاده خواهد شد. ساختار مربع مربع موجود در این نوع دریچه به بهبود جریان هوا کمک نموده و به وسیله لولا به بدنه اصلی متصل شده است.

دریچه داکت اسپلیت با درب مشبک وزنه ای

دریچه بازدید لانه زنبوری زیر داکت اسپلیت جهت هوادهی بیشتر به داکت اسپلیت مورد استفاده قرار گرفته و جهت راحتی کار بیشتر تعمیرکاران از حالت وزنه‌ای و جداشونده دریچه مشبک داکت اسپلیت استفاده خواهد شد.

دریچه بازدید داکت اسپیلت با شیار پره  Z

این نوع از دریچه‌ها در دو حالت لولایی و شیاردار با درب شیاردار گریلی به شکل حرف Z تولید شده است. ابعاد پره Z به نیازمندی هوای برگشتی داکت اسپلیت بستگی داشته و امکان ایجاد این شیار در دو سمت و اندازه‌های متفاوت وجود دارد.

دریچه داکت اسپلیت با درب شیاردار مختلط

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مطالعه نمودید برخی از دستگاه‌های فن کوئل یا داکت اسپلیت به حجم هوای بیشتر نیاز داشته و برای تامین آن می‌توانید از دریچه بازدید مختلط بهره ببرید. در این حالت امکان استفاده همزمان از شیار پره‌ای Z بر روی دریچه بازدید به همراه پانچ طولی درب اصلی جهت افزایش جریان هوا وجود دارد. تولید در نوع از دریچه‌ها در دو حالت لولایی و وزنه‌ای در رنگ‌های مختلف نیز ممکن است.

انواع دریچه بازدید هوای داکت اسپلیت

تعدادی از انواع دریچه هوای بازدید داکت اسپلیت به شرح موارد زیر بوده و هر کدام از آن‌ها را در دو حالت وزنه‌ای و لولایی قابل ساخت هستند.

  • دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده بدون مکش
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت با گریل مکش ۹ سانتی
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با گریل مکش ۱۸ سانتی
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی یک طرفه
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی دو طرفه
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی طرح اسلوت
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی (تک گل)
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی (دو گل)
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی
دریچه فن کویل تهویه سان
دریچه فن کویل تهویه سان

ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت

این نوع از دریچه تاسیسات بر اساس نیاز مشتری تولید شده و جهت ایجاد هارمونی بیشتر با محیط قابلیت ساخت در رنگ و مدل‌های متنوع را دارا است. جهت بهبود جریان هوا قابلیت تعبیه فیلتر در قسمت پشتی دریچه بازدید نیز وجود دارد. ابعاد اصلی بر روی قاب اصلی ایجاد شده و درب دریچه بازدید بر اساس یکی از مدل‌ها تولید خواهد شد.

رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت

جهت بهبود زیبایی محیط داخلی امکان استفاده از رنگ‌های مختلف این درپوش داکت وجود داشته تا خاصیت دکوراتیو بودن آن نیز مورد مصرف قرار گیرد. به‌کارگیری رنگ‌های کوره‌ای پودری استاتیک موجب هارمونی رنگی بین رنگ دریچه و نمای اصلی فضای داخلی شده و از بدنه اصلی دریچه بازدید در برابر فرسایش و اثرات ضربه محافظت خواهد نمود.

نصب دریچه داکت اسپیلت

نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت در دو حالت روکار و توکار با استفاده از انواع پیچ ممکن است. در صورت نصب دریچه بازدید روکار؛ باید قبل از انجام رنگ‌آمیزی درپوش بازدید به تعداد لازم جای پیچ به شکل پرسی ایجاد شود. اما اگر بر اساس نیاز مشتری قرار به تولید و نصب دریچه بازدید داکت به شکل توکار باشد؛ باید محل پیچ در قسمت‌های مخفی چارچوب داخلی و دیواره قاب اصلی تعبیه شود تا پس از نصب دریچه هیچگونه ردی از پیچ نمایان نشود.

قیمت دریچه داکت اسپلیت

هر کدام از انواع دریچه‌های بازدید تاسیسات مورد استفاده برای داکت اسپلیت بر اساس رنگ، مدل، ابعاد و متریال به‌کار رفته متفاوت خواهد بود. همچنین با توجه عدم‌ثبات بازار در قیمت آلیاژ استفاده شده، اماکن درج نهایی قیمت وجود نخواهد داشت. جهت استعلام قیمت دریچه بازدید داکت اسپلیت با شماره تلفن … تماس گرفته یا از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ مشخصات لازم برای وصول هزینه نهایی با نمایندگان مجموعه تهویه سان برقرار نماید. نکته مهم در استعلام قیمت از مجموعه تهویه سان؛ نبود افراد سودجو و دلال بوده و قیمت تمام شده ارزان‌تر از بازار خواهد بود.

خرید دریچه بازدید داکت اسپلیت

با توجه به اهمیت دریچه بازدید داکت اسپلیت در افزایش راندمان کاری سیستم تهویه، خنک‌سازی و گرمایشی داکت اسپلیت باید از محلی معتبر خریداری شود. مجموعه تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه تولید محصولات سیستم هوارسانی با به‌روزترین تجهیزات امکان ساخت باکیفیت‌ترین دریچه‌های بازدید را دارد. از اصلی‌ترین خصوصیات مجموعه تهویه سان در خرید دریچه بازدید از این شرکت صنعتی می‌توان به موارد لیست زیر اشاره داشت:

  • تجربه و سابقه بسیار بالا
  • تعهد کاری پرسنل
  • استفاده از آلیاژ مرغوب
  • حذف واسطه و کاهش هزینه خرید
  • تنوع جنس، مدل و رنگ
  • مشاوره تلفنی
  • پشتیبانی آنلاین از طریق برنامه واتس آپ
  • تهیه تمام محصولات سیستم هوارسانی، سرمایشی و گرمایشی ساختمان
  • فروش کلی و جزئی دریچه بازدید

جهت ارتباط با واحد فروش با شماره تلفن … یا از طریق برنامه واتس‌آپ ارتباط برقرار نمایید.

کانال کشی داکت اسپلیت

کانال کشی داکت اسپلیت نیز به نوبه خود بسیار حائز اهمیت بوده و در صورتی که بهترین دستگاه داکت اسپلیت در کنار انواع دریچه بازدید و هوا بدون یک کانال کشی مناسب قرار گیرد؛ بازدهی بسیار کمی برای محیط داخلی خواهد داشت. اهمیت جلوگیری از هدر رفت هوای خنک، گرم یا تهویه شده در طول مسیر داکت اسپلیت تا فضای داخلی ساختمان بر عهده کانال کشی داکت اسپلیت است. از این رو باید از بهترین جنس و مدل کانال کشی داکت اسپلیت جهت حفظ راندمان کاری سیستم داکت اسپلیت بهره برد.

نکات مهم در کانال کشی داکت اسپلیت

توجه به خصوصیات اساسی زیر در زمان کانال کشی داکت اسپلیت بسیار مهم و کاربردی خواهد بود:

  • انتخاب جنس لوله کانال بر حسب نیاز و شرایط آب و هوایی منطقه
  • عایق صدا و گرما
  • استفاده از جفت و بست جهت جلوگیری از شکم آوردن کانال در طول مسیر
  • استفاده از تیک آف برای تقسیم صحیح جریان هوا
  • حفظ مسیر مستقیم و جلوگیری از پیچ و خم اضافی
  • بازدید دوره‌ای سالانه مسیر کانال کشی داکت اسپلیت
  • قطر مناسب لوله بر اساس
  • نصب پلنیوم باکس در انتهای مسیر کانال هوا و نصب دریچه هوا مناسب بر روی آن

انواع کانال کشی داکت اسپلیت

کانال کشی داکت اسپلیت دارای چندین نوع مختلف با ویژگی‌های متفاوت است و مهم‌ترین این کانا کشی‌ها عبارت است از:

  • کانال کشی داکت اسپلیت اسپیرال
  • کانال کشی داکت اسپلیت پلی اورتان
  • کانال کشی داکت اسپلیت فلکسیبل

کانال کشی داکت اسپلیت اسپیرال

در کانال کشی اسپیرال داکت اسپلیت از لوله‌های با سطح مقطع گرد از جنس گالوانیزه به شکل مارپیچ استفاده شده و ضخامت لوله با اندازه قطر آن رابطه مستقیم دارد. این کانال کشی دارای زیبایی خاصی بوده و از آن می‌توان به صورت روکار در ساختمان‌های تجاری مثل: کافی شاپ، رستوران و آرایشگاه استفاده نمود. جهت تکمیل روند کار کانال کشی نیازمند انواع زانویی، مبدل سه و چهار راهی نیز خواهید بود. همچنین جهت ایجاد ارتباط بین کانال هوا و داکت اسپلیت به مبدل گرد به چهارگوش نیاز پیدا خواهید کرد.

کانال کشی داکت اسپلیت پلی اورتان

کانال کشی پلی اورتان یا کانال داکت اسپلیت پیش عایق در سال‌های اخیر توانسته با رفع برخی از ایرادات کانال کشی گالوانیزه جای آن را در سیستم کانال کشی بگیرد. فوم پلی اورتان در بین دیواره لوله بوده و روکش آلومینیومی موجب افزایش عایق صدا و حرارت شده و در نتیجه شاهد جلوگیری از هدر رفت انرژی خواهید بود. قیمت مناسب و کمتر در کنار مزایای گفته شده موجب انتخاب معماران برای کانال کشی داکت اسپلیت پلی اورتان شده است.

کانال کشی داکت اسپلیت فلکسیبل

رایج‌ترین نوع کانال کشی در ساختمان‌های امروزی را می‌توان استفاده از انواع لوله خرطومی یا فلکسیبل نام برد. از خصوصیات بازر این نوع از لوله‌ها تنوع بالا در مدل‌های پلی اتیلن، الاستومری، پشم شیشه و کمبی اشاره داشت. هر کدام از انواع لوله فلکسیبل خصوصیات ویژه خود را داشته و وزن سبک، انعطاف بالا، نصب آسان و متناسب با شرایط متغیر از ویژگی‌های مشترک آن‌ها است. در ادامه به بررسی جزئی‌تر دو مورد از بهترین و پرمصرف‌ترین مدل‌های لوله فلکسیبل خواهیم پرداخت.

کانال کشی داکت اسپلیت با فلکسی کومبی

لوله‌های فلکسی کومبی از لایه داخلی فویل آلومینیوم و قسمت بیرونی مشکی رنگ از جنس PVC تشکیل شده است. لایه پی وی سی موجب عایق حرارتی، افزایش عمر لوله، مقاومت در برابر ضربه و فرسایش شده و با توجه به تنوع اندازه قطر آن مناسب سیستم کانال کشی داکت اسپلیت است.تمام تجهیزات مبدل اعم از : بست، سه و چهار راهی باید از نوع فلز باشد. همچنین مقاومت بالای این لوله در برابر مواد شیمیایی امکان استفاده از آن در ساختمان‌های آزمایشگاهی و پژوهشی را نیز فراهم ساخته است.

کانال کشی داکت اسپلیت با لوله فلکسی عایق الاستومری

فلکسی الاستومری از سه لایه داخلی، میانی و بیرونی تشکیل شده و در این لوله، عایق الاستومری در وسط و آلومینیوم در قسمت داخلی و بیرونی قرار گرفته است. مرغوب‌ترین نوع لوله فلکسی در برابر سرما، گرما و تحمل فشار بوده و بهترین عایق صدا، حرارت و برودت در سیستم هوارسانی نیز است. با استفاده از بست هوابندی به ثبات بیشتر لوله الاستومری کمک کرده تا لوله فلکسی در طول مسیر دچار آسیب و شکم‌آوری نشود.

هزینه نهایی کانال داکت اسپلیت

قیمت تمام شده سیستم کانال کشی داکت اسپلیت به نوع کانال انتخابی، طول مسیر، ابعاد لوله و قطعات نگهدارنده، تقسیم‌کننده جریان هوا و دیگر لوازم مورد نیاز وابسته است. جهت کسب مشاوره و استعلام قیمت هزینه نهایی کانال داکت اسپلیت با شماره تلفن … تماس گرفته یا از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ اطلاعات لازم را به نماینده مجموعه تهویه سان ارائه کنید.

خرید تجهیزات کانال کشی داکت اسپلیت

گروه صنعتی تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه تولید انواع محصولات سیستم هوارسانی، خنک‌سازی و حرارتی بهترین محل برای خرید لوازم مورد نیاز کانال کشی داکت اسپلیت در کشور است. با خرید تمامی محصولات مورد نیاز بدون وجود هیچ‌گونه واسطه‌ای شاهد پایین آمدن هزینه نهایی شده و از طرفی از بهترین و مرغب‌ترین لوازم تولید شده در کشور بهره ببرید. جهت ارتباط با نماینده فروش تهویه سان با شماره تلفن … تماس گرفته یا در برنامه واتس‌آپ به وی پیام ارسال نمایید.

دریچه بازدید تاسیساتی
دریچه بازدید تاسیساتی

سوالات متداول

در این بخش از مقاله آشنایی به سوالات احتمالی شما در رابطه با دریچه بازدید و کانال کشی داکت اسپلیت پاسخ خواهیم داد. در صورتی ایجاد پرسش جدید یا ثبت سفارش امکان درج پیام در بخش نظرات یا تماس تلفنی با شماره 09122887524 را خواهید داشت.

با استفاده از فروشگاه اینترنتی تهویه سان امکان خرید انواع دریچه بازدید تاسیسات با بهترین کیفیت و مرغوبیت بالا را خواهید داشت.

فروشگاه تهویه سان با ارائه انواع متریال مناسب برای کانال کشی داکت اسپلیت برای شرایط آب و هوایی مختلف با رطوبت بالا، گرم و خشک محل مناسبی برای خرید تجهیزات سیستم لوله کشی داکت اسپلیت است.

استفاده از لوله فلکسیبل با عایق الاستومری بهترین گزینه جهت کانال کشی داکت اسپلیت در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت است.

جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی، سرما یا گرمای تولیدی داکت اسپلیت باید از عایق مناسب کمک گرفت.

جهت بازدید، سرویس و تعمیر دور‌ای تجهیزات دستگاه اصلی داکت اسپلیت از آن استفاده شده و در غیر این‌ صورت خاصیت نمادین و دکوراتیو جهت بهبود زیبایی محیط داخلی دارد.

 

پس از باز کردن درب دریچه، فیلتر مناسب را بر روی آن تعبیه کرده و درپوش را در محل خود قرار دهید. هرچند داکت اسپلیت از فیلتر هوای مخصوص خود جهت تهویه مطبوع بهره خواهد برد.

 

5/5 - (11 امتیاز)
Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید