آموزش قدم به قدم نحوه انجام شاسی کشی داکت اسپلیت

شاسی کشی داکت اسپلیت

آموزش قدم به قدم نحوه انجام شاسی کشی داکت اسپلیت

نصب یک سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت جدید و سنتی در واقع کاری است که از نظر قانونی باید توسط یک متخصص دارای مجوز انجام شود. اما چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع به راه اندازی داکت اسپلیت خود باید بدانید، از جمله:

_کار برق: یک مینی اسپلیت بدون کانال معمولا به یک مدار اختصاصی 20 آمپر نیاز دارد. اگر دانش الکتریکی برای تامین انرژی ایمن سیستم خود را ندارید، یک متخصص را برای انجام این کار استخدام کنید.

_تعیین سطح: ساده ترین راه نصب مینی اسپلیت بدون داکت زمانی است که یونیت‌های هواساز داخلی روی دیوارهای بیرونی نصب می‌شوند. نصب سیستم تهویه هوا بر روی دیوار داخلی پروژه بسیار پیچیده تری است.

_ضمانتنامه: هرچند که برخی مطمئناً می‌توانند یک سیستم مینی اسپلیت را به صورت دستی و با ساده ترین روش‌ها نصب کنند، اما برخی از تولیدکنندگان تنها در صورتی گارانتی خود را رعایت می‌کنند که محصول آنها به طور حرفه‌ای توسط یک پیمانکار HVAC دارای مجوز نصب شده باشد.

_ارتفاعات و نردبان: صاحبان خانه معمولاً می‌خواهند یک سیستم مینی اسپلیت را در ساختمان خود نصب کنند که اغلب در طبقه دوم خانه آنها قرار دارد. اگر قصد دارید این نصب را خودتان انجام دهید، مطمئن شوید که نردبان مناسب برای رسیدن به طبقه بالایی خانه خود دارید. اگر به آن دسترسی نداشته باشید، استفاده از داربست ترجیح داده می‌شود.

_تک واحدی یا سیستمی؟ می‌توانید یک مینی اسپلیت بدون کانال را به‌عنوان یک واحد خریداری کنید که فقط یک اتاق را خنک می‌کند، یا یک سیستم چند اتاقه که از یک واحد کندانسور بیرونی خارج می‌شود.

تنظیم قرارگیری داکت اسپلیت

سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مینی اسپلیت بدون داکت یک انتخاب عالی برای راندمان بالا، هزینه‌های عملیاتی کم و نصب آسان هستند. اگر پمپ‌های حرارتی بدون کانال یا تهویه مطبوع را برای خانه خود در نظر می‌گیرید، یادگیری اصول قرار دادن مینی اسپلیت و درک نحوه نصب مینی اسپلیت می‌تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

البته، قرار دادن و نصب مینی اسپلیت حرفه‌ای، کارایی سرمایه گذاری شما را به حداکثر می‌رساند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم با کارشناس محلی خود تماس بگیرید. یک تکنسین تهویه مطبوع با تجربه، استفاده از تجهیزات با اندازه مناسب و قرار دادن مینی اسپلیت را توصیه می‌کند که برای خانه شما بهترین عملکرد را دارد. همچنین در خرید تجهیزات مربوط به سیستم تهویه مانند خرید دریچه داکت اسپلیت نهایت دقت را به خرج دهید، زیرا کیفیت این تجهیزات رابطه مستقیمی با بهره‌وری داکت اسپلیت شما دارد.

اما در کجا می‌توان سیستم‌های مینی اسپلیت را نصب کرد؟ یک سیستم مینی اسپلیت برای هر اتاق یا خانه‌ای که کانالی در دسترس ندارد یا برای تکمیل سیستم‌های هوای اجباری مناسب است و دانستن محل نصب یونیت‌های داخلی و خارجی مینی اسپلیت در آن مکان‌ها واقعاً می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

با سیستم تهویه مرکزی، محل یونیت داخلی تا حد زیادی توسط کانال‌های موجود از پیش تعیین شده است. اما این موضوع در مورد محل نصب یونیت‌های داخلی مینی اسپلیت کاملاً متفاوت خواهدبود و از آنجایی که در داخل اتاق نصب می‌شود، نصب و راه اندازی آن بسیار ساده است.

بهترین مکان برای قرار دادن یک سیستم اسپلیت مینی جایی است که به هواگیر اجازه می‌دهد هوا را به طور موثر گردش کرده و دسترسی راحت به فیلتر هوا را برای تمیز کردن منظم فراهم می‌کند. همچنین اتصالات به واحد خارجی را آسان تر می‌کند و امکان نصب آسان تخلیه میعانات را فراهم خواهدکرد. شما باید در مورد قرار دادن یونیت در فضای باز مینی اسپلیت دقت کنید؛ یونیت خارجی باید در مجاورت معقول با یونیت داخلی باشد، یعنی روی یک سطح صاف و هموار قرار گیرد و دارای فضای خالی برای جریان هوا باشد.

نصب مینی اسپلیت
نصب مینی اسپلیت

نصب مینی اسپلیت و قرار دادن واحد داخلی

در اینجا بهترین مکان‌ها برای قرار دادن سیستم اسپلیت مینی آمده است:

یونیت داخلی خود را روی یک دیوار محیطی/خارجی قرار دهید: یک دیوار محیطی/خارجی امکان اتصال مستقیم بین واحدهای داخلی و خارجی و یک مسیر مستقیم در خارج برای تخلیه میعانات را فراهم می‌کند. نصب روی دیوارهای داخلی به دلیل پیچیدگی بیشتر خطوط مبرد و اتصالات الکتریکی هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین ممکن است نیاز به نصب پمپ کندانس داشته باشد.

از به کارگیری وسایل الکترونیکی و سایر اشیاء خودداری کنید: تلویزیون‌ها، رایانه‌ها، وسایل روشنایی یا سایر منابع گرمایی می‌توانند بر توانایی دستگاه در خواندن دمای اتاق تأثیر بگذارند. قفسه بندی، مبلمان و سایر دکورها ممکن است جریان هوا را تغییر دهند که می‌تواند بر راحتی شما نیز تأثیر بگذارد.

اجتناب از نور مستقیم خورشید: نور مستقیم خورشید می‌تواند بر توانایی کنترل کننده‌های هوای داخلی برای نظارت و خواندن درست دمای اتاق تأثیر بگذارد.

توزیع هوا را به حداکثر برسانید: مکانی را پیدا کنید که امکان توزیع هوا در کل اتاق را فراهم کند. واحدهای نصب شده روی دیوار باید در فاصله 6 تا 7 فوتی از کف قرار گیرند، اما سقف را خیلی نزدیک نکنید و توصیه‌های سازنده را برای بهترین جایگذاری دنبال نمایید.

دسترسی آسان: مطمئن شوید که دستگاه در مکانی نصب شده است که امکان دسترسی به تعمیر و نگهداری دوره‌ای و تمیز کردن فیلتر را فراهم می‌کند.

عمودی، مستقیم و ایمن: دستگاه باید فقط روی دیوار عمودی نصب شود نه روی دیوار یا سقف زاویه دار!

بهترین فاصله داکت اسپلیت از سقف

برای تعیین فاصله دستگاه از سقف، پیشنهاد می‌شود که دستورالعمل نصب سازنده را در مورد محل نصب مینی اسپلیت یونیت بخوانید. با این حال، یک قانون کلی برای نصب یونیت داخلی مینی اسپلیت در اتاقی با ارتفاع سقف استاندارد، حدود 6 فوت از کف است؛ زیرا یک واحد نصب شده روی دیوار کوتاه هوای گرم یا خنک شده را به درستی توزیع نمی‌کند و واحد باید فضایی برای جریان هوای بدون مانع به داخل و خارج داشته باشد تا به طور موثر کار کند.

مینی اسپلیت قرار دادن واحد در فضای باز

از قرار دادن مینی اسپلیت در نزدیکی بوته‌ها یا سایر موانع خودداری کنید زیرا واحد بیرونی برای عملکرد صحیح به جریان هوا نیاز دارد. یک مینی اسپلیت یونیت خارجی را نیز می‌توان روی پشت بام یا روی دیوار بیرونی با سخت افزار نصب مخصوص طراحی شده قرار داد. همچنین می‌توان آن را در فاصله 100 فوتی یا بیشتر از یونیت داخلی نصب کرد. به خاطر داشته باشید که هر چه دورتر باشد، سیستم می‌تواند کارایی بیشتری را از دست بدهد.

بهترین مکان‌ها برای قرار دادن سیستم مینی اسپلیت

برای خلاصه‌ای از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن یک سیستم مینی اسپلیت، سیستم‌های بدون کانال اغلب برای افزودن اتاق‌ها، فضاهای تغییر یافته، خانه‌های بدون کانال‌کشی و به عنوان مکمل سیستم هوای اجباری موجود استفاده می‌شوند. برای اطمینان از بهترین عملکرد و کارایی، یک یونیت داخلی مینی اسپلیت را روی یک دیوار محیطی عمودی، در فاصله توصیه شده سازنده و به دور از منابع گرما به منظور رسیدن به حداکثر توزیع هوا نصب کنید. یونیت خارجی باید روی یک پایه محکم و مسطح نزدیک به یونیت داخلی قرار گیرد و فضایی برای جریان هوا به داخل و خارج واحد ایجاد کند.

با پیروی از این ایده‌های اساسی، سیستم‌ مینی اسپلیت بدون داکت می‌تواند راه حلی مقرون به صرفه و کم مصرف برای گرمایش و سرمایش فضای شما باشد.

سوئیچ حالت داکت اسپلیت

ترموستات شما انتقال از تهویه مطبوع به گرمایش را بسیار ساده می‌کند و کاربرد راحتی دارد. اما مهم است که قبل از اینکه سوئیچ را بچرخانید، نکات مهم پیرامون آن را بدانید.

تفاوت بین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مواردی است که باید هنگام انتقال به گرمایش بررسی کنید. در اینجا چهار فاکتور اساسی وجود دارد.

سطوح رطوبت: سطح رطوبت مناسب برای راحتی، سلامتی، مصرف انرژی و محافظت از خانه مهم است. با نزدیک شدن به زمستان، باید یک دستگاه بخور را در نظر بگیرید؛ زیرا برخلاف تابستان، زمستان زمانی است که کاهش رطوبت مشکل ساز می‌شود. رطوبت کم باعث خشکی پوست، تشدید مشکلات ریوی و ترک خوردن چوب شده و همچنین توانایی هوا برای نگه داشتن گرما را کاهش می‌دهد تا خانه شما سردتر احساس شود.

جهت گرما: شما باید جهت گرما را در انتخاب جهت فن در نظر بگیرید. فن‌ها را می‌توان در زمستان معکوس کرد تا هوای گرم‌تری در نزدیکی سقف به زمین دمیده شود.

مکان: مکان بیرونی کندانسور تهویه مطبوع شما ، خطر سایش ناشی از قرار گرفتن در معرض عناصر خورنده را افزایش می‌دهد. هنگام روشن کردن حرارت، پوششی در نظر بگیرید تا آن را از برف و زباله دور نگه دارد.

منبع انرژی: هرچند که کولر گازی شما با برق کار می‌کند، اما قبل از اینکه دسنگاه را برای فصل روشن کنید، ایمنی آن را بررسی نمایید.

یک پیمانکار گرمایش و تهویه مطبوع واجد شرایط می‌تواند کوره شما را از نظر نشت احتمالی مونوکسید کربن ناشی از ترک خوردگی مبدل حرارتی، تهویه نامناسب یا یک واحد ناکارآمد بازرسی کند.

سخن پایانی

یک متخصص تهویه مطبوع می‌تواند خانه شما را ارزیابی کرده و بهترین سیستم و لوازم جانبی را برای نیازهای شما توصیه کند. هنگامی که سیستم جدید راه اندازی شد، فروشنده شما می‌تواند بهترین منبع شما برای یادگیری نحوه نگهداری پیشگیرانه مینی اسپلیت، تنظیم و موارد دیگر باشد. در صورتی که هرگونه سوالی داشته باشید، کارشناسان تهویه‌ سان آماده پاسخگویی به شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید