سرمایش داکت اسپلیت را به چه صورت انجام دهیم؟

دریچه سقفی داکت اسپلیت

سرمایش داکت اسپلیت را به چه صورت انجام دهیم؟

یک سیستم مینی اسپلیت AC بدون کانال یک سیستم کم مصرف با مزایای بسیار زیادی است. زیرا یک وسیله  کارآمد بوده و امکان منطقه‌بندی بر اساس دما در خانه را فراهم می‌کند. کولر گازی مینی اسپلیت بدون داکت با سیستم مناسب قادر است کل خانه را خنک و یا گرم کند. همچنین چندین واحد را می‌توان به شبکه‌ای متصل کرد که به طور موثر هوا را در کل خانه تامین می‌کند. اکثر خانه‌ها برای خنک کردن اتاق‌های خود به چندین واحد تهویه مطبوع مینی اسپلیت نیاز دارند و اگر دستگاه شما قابلیت منطقه‌بندی را داشته باشد، می‌توان با یک دستگاه نیازهای متنوع دمایی داخل خانه را فراهم نمود.

کولر گازی مینی اسپلیت داکتلس چیست؟

مینی اسپلیت بدون کانال یک نسخه مینیاتوری از سیستم تهویه مطبوع مرکزی اسپلیت است. مشخص‌ترین ویژگی در مورد این سیستم این است که به کانال نیاز ندارد و کانال‌های هوا در یک خانه اساسا لوله‌هایی هستند که سیستم HVAC را با دریچه‌های هوا در سراسر خانه فعال می‌کنند و نیاز یا عدم نیاز آنها به دریچه سقفی داکت اسپلیت، بستگی به مدل دستگاه دارد.

بسیاری از سیستم‌های تهویه مطبوع برای تامین هوای خانه به این کانال‌ها متکی هستند، اما یک واحد تهویه مطبوع مینی اسپلیت برای عملکرد نیازی به کانال‌های هوا ندارد. این قابلیت اجازه می‌دهد تا آن را در هر خانه‌ای نصب کنید و واحدهای تهویه مطبوع مینی اسپلیت به دلیل نیاز و نحوه عملکردشان با سیستم تهویه مطبوع سنتی متفاوت هستند. در یک تهویه مطبوع معمولی بدون کانال، هوای گرم از داخل خانه از طریق واحد داخلی به داخل شکاف کشیده می‌شود.

سپس هوای گرم از طریق اتصال مستقیم به واحد بیرونی هدایت خواهدشد. در ادامه، یونیت خارجی هوای بیرون را می‌کشد و آن را در یک مبدل حرارتی خنک می‌کند. سپس هوای خنک شده را به واحد داخلی منتقل کرده و در آنجا آزاد می‌شود و خانه را خنک می‌کند.

مینی اسپلیت بدون داکت به صاحبان خانه این امکان را می‌دهد که خانه خود را “منطقه بندی” کنند که این ویژگی به صاحبان خانه اجازه خواهدداد تا دمای هر اتاق را سفارشی کرده و شما می‌توانید انتخاب کنید که در چه اتاق‌هایی در خانه خود واحدهای اسپلیت را نصب کنید. قابلیت سفارشی کردن تهویه مطبوع، راحتی خانه شما را بهینه می‌کند و این ویژگی همچنین بسیار کم مصرف است.

سرمایش داکت اسپلیت
سرمایش داکت اسپلیت

سرمایش داکت اسپلیت را به چه صورت انجام دهیم؟

مینی اسپلیت بدون داکت دارای دو نوع کویل است: یکی برای تهویه مطبوع و دیگری برای گرمایش. سیم پیچ AC عمدتا از لوله مسی پر شده با مبرد ساخته شده است، در حالی که پمپ حرارتی دارای لوله‌های آلومینیومی بوده که حاوی یک سیال ایمن برای محیط زیست به نام هیدروکربن‌ها (HC) است. سیالات هیدروکربنی سطح ویسکوزیته پایینی دارند، بنابراین زمانی که دما به زیر صفر می‌رسد، می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

مینی اسپلیت بدون داکت دارای یک کنترل از راه دور برای کارکرد آسان است، اما اگر کنترل از راه دور ندارید، می‌توانید با استفاده از کنترل‌های الکترونیکی موجود در دستگاه، حالت‌ها را تغییر دهید. هنگامی که مینی اسپلیت‌های بدون کانال روی “خنک کننده” تنظیم می‌شوند، هوا توسط فن در واحد اواپراتور از طریق کویل AC عبور می‌کند. در حالت گرما، همان فن هوا را روی کویل‌های گرمایش HC و به داخل کانال یا فضای داخلی شما می‌دمد.

برای فعال کردن سرمایش داکت اسپلیت، ابتدا آن را خاموش کرده و سپس شارژ گاز و فیلتر آن را تمیز کنید. حال وضعیت کمپرسور را بررسی کرده و اگر وجود مشکل را احساس کردید، با یک متخصص تماس بگیرید. در ادامه ترموستات را فعال کرده و با توجه به نیاز خود، دمای آن را تنظیم نمایید.

سرمایش داکت اسپلیت و خنک کردن کل خانه

به منظور خنک کردن کل خانه، توصیه می‌شود چندین واحد نصب کنید. چندین واحد داخلی را می‌توان در یک شبکه در سراسر خانه متصل کرد که به همین دلیل، همه واحدها به هم متصل هستند و می‌توانند به طور موثر دمای اتاق‌های متعدد را تنظیم کنند.

برای تعیین اینکه چه تعداد واحد برای سیستم تهویه مطبوع مینی اسپلیت چند منطقه‌ای خود نیاز دارید، باید تعداد اتاق‌هایی را که می‌خواهید در آنها سیستم سرمایشی را قرار دهید، تعیین کنید. هر اتاق منطقه مخصوص به خود در نظر گرفته می‌شود و میزان دمای آن به شما بستگی دارد. هنگام گرم کردن و خنک کردن خانه با کولر گازی مینی اسپلیت بدون کانال، نحوه نصب آن بسیار مهم است و از آنجایی که شما چندین واحد را نصب می‌کنید، برای نصب صحیح کل سیستم نیاز به برنامه ریزی و مشاوره حرفه‌ای خواهدبود. در این میان، تهویه‌ سان به شما پیشنهاد می‌کند که از یک تکنسین واجد شرایط کمک بگیرید؛ یک تکنسین محل قرار دادن واحدهای بیرونی و داخلی را تعیین می‌کند و سپس یک سوراخ کوچک برای مجرا ایجاد خواهدکرد.

اگر سیستمی بسیار کوچک داشته باشید، خانه شما گرمایش و سرمایش کافی نخواهد داشت. همچنین با قبض انرژی بالاتری مواجه خواهید شد و مهم است که واحدها را با دقت در خانه خود قرار دهید.

مزایای سیستم سرمایش داکت اسپلیت

اضافه کردن یک اسپلیت جدید به شبکه تهویه مطبوع نسبتاً آسان است و نیازی به گسترش یا نصب کانال کشی در خانه خود را ندارید. شما به راحتی می‌توانید آن را به قسمت‌های جدید خانه گسترش دهید و این سیستم انعطاف پذیر است و می‌تواند با یک خانه در حال تغییر سازگار شود.

انرژی کارآمد

سیستم‌های مینی اسپلیت بدون داکت در مصرف انرژی بسیار کارآمد هستند. آنها به اندازه یک سیستم سنتی انرژی مصرف نمی‌کنند و در یک خانه معمولی، شما 25 درصد یا بیشتر از انرژی خود را برای کانال کشی از دست می‌دهید.

مدل‌های بدون داکت دارای کمپرسورهای اینورتر هستند که به‌جای روشن یا خاموش شدن کامل، بر اساس نیاز سیستم سرعت و دمای خود را کاهش می‌دهند.

عدم نیاز به کانال

از آنجایی که یک مینی داکت اسپلیت، از کانال‌کشی استفاده نمی‌کند، هیچ نگرانی در مورد نشت هوا یا طراحی ضعیف که بر راندمان تأثیر می‌گذارد، وجود نخواهدداشت. بنابراین، در هزینه و انرژی صرفه جویی می‌کنید. همچنین برخی از خانه‌ها مجهز به کانال کشی نیستند که برای این نوع خانه‌ها، اسپلیت بدون کانال بهترین راه برای افزودن گرمایش و سرمایش خانه شما است. مهم نیست که خانه شما چگونه ساخته شده باشد، زیرا یک اسپلیت بدون کانال به راحتی قابل نصب است.

به جنگ بر سر دما پایان دهید

در بسیاری از خانواده‌ها، اعضای خانواده در مورد دمای مناسب برای خانه اختلاف نظر دارند. از آنجایی که این سیستم‌ها دارای قابلیت منطقه‌بندی هستند، می‌توانید به طور مستقل دما را در هر اتاق کنترل کنید.

عملکرد فوق العاده بی صدا

سیستم‌های اسپلیت بدون داکت در سطوحبسیار پایین نویز کار می‌کنند. هیچ واحد داخلی با یک فن بزرگ وجود ندارد که هر بار که سیستم روشن می‌شود صدا ایجاد کند و کانال‌ها مانند سیستم‌های سنتی با تغییر دما صدا ایجاد نمی‌کنند.

ظاهر مدرن

واحدها بسیار شیک هستند و پس از نصب، به بخشی از خانه شما تبدیل می‌شوند. همچنین یونیت بیرونی نیز بسیار کوچکتر و راحت تر از یک واحد سنتی پنهان می‌شود.

معایب سیستم سرمایش داکت اسپلیت

این سیستم ممکن است بسته به موقعیت و آرایش خانه شما مناسب شما نباشد و در ادامه به معایب آن می‌پردازیم.

برای فضاهای بزرگ بهینه نیست

هر چه فضا بزرگتر باشد، واحدهای بیشتری برای گرم کردن/خنک کردن فضا مورد نیاز خواهند بود. از آنجایی که هوا فقط از یونیت داخلی می‌وزد، اسپلیت‌های کوچک مقرون به صرفه‌ترین انتخاب برای فضاهای باز بسیار بزرگ نیستند.

بیرون زدگی دریچه

برای برخی از افراد، ظاهر یونیت داخلی یک مشکل است. انتخاب رنگ نیز محدود بوده و بنابراین، اگر ظاهر با دکوراسیون داخلی شما تضاد داشته باشد، ممکن است اسپلیت کوچک برای شما مناسب نباشد.

فن‌های بدون کانال نمی‌توانند زباله‌های انباشته شده را تحمل کنند.

سخن پایانی

مینی اسپلیت‌ها دو جزء اصلی دارند که شامل یک کمپرسور/کندانسور در فضای باز و یک واحد هواساز داخلی می‌شود. همپنین یک مجرا که کابل برق، لوله مبرد، لوله مکش و تخلیه میعانات را در خود جای داده است، واحدهای خارجی و داخلی را به هم متصل می‌کند. در این میان، عملکرد درست سرمایشی و گرمایشی آن مستلزم تنظیم درست دستگاه و سرویس به موقع آن خواهدبود.

ارائه سرمایش راحت و بهره وری انرژی در ساختمان‌های غیرمسکونی یک موضوع مهم برای مهندسان و طراحان است؛ زیرا آنها باید به طور فزاینده‌ای بر روی قوانین ساختمان‌های کم مصرف و ساختمان‌های با کارایی بالا تمرکز کنند. کدها و استانداردهای انرژی به طراحان دستورالعمل‌هایی برای اعمال حداقل صرفه جویی در انرژی از طریق طراحی کارآمد و اجرای فناوری‌های مختلف تجهیزات ارائه می‌دهند. بنابراین، استفاده از سیستم تهویه مطبوع یک ضرورت خواهدبود.

ما متخصص تهویه مطبوع هستیم و شما نیز متخصص آسایش شخصی و خانه خود هستید. بنابراین برای نصب تجهیزات تهویه مطبوع می‌توانید روی ما حساب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید