آموزش تزیین دریچه کولر با نمد

دریچه کولر

آموزش تزیین دریچه کولر با نمد

آیا می‌توان دریچه کولر را با نمد تزئین کرد؟ نمد یک پارچه است که از الیاف پشمی یا مشبک ساخته شده و یکی از قدیمی ترین انواع پارچه به شمار می‌آید، زیرا ساخت آن نیازی به ماشین بافندگی یا حتی چرخاندن الیاف به نخ ندارد. در زمان‌های قدیم از نمد برای ساختن فرش، کفش، لباس و حتی چادر استفاده می‌شد! امروزه نیز نمد هنوز کاربردهای متنوعی دارد و برای ساخت تزئینات و صنایع دستی گرفته تا لباس قابل استفاده است. حتی در برخی از کاربردهای صنعتی مانند عایق صدا و بالشتک برای ماشین آلات استفاده می‌شود. اما یکی دیگر از کاربردهای آن، تزیین دریچه کولر با نمد است که در این مقاله ابعاد مختلف این موضوع را بررسی خواهیم کرد. پس تا پایان با تهویه‌ سان همراه باشید.

آموزش تزیین دریچه کولر با نمد

برای این کار بسته به نوع دریچه کولر، شما باید اندازه مناسبی از نمد را برش بزنید و سپس آن را با اندازه دریچه مقایسه کنید. با توجه به اینکه قاب اکثر دریچه‌ها از فلز و یا پلاستیک است، می‌توانید دورتا دور نمد را با یک نوار پلاستیکی دوخت زده و سپس با کمک نوار چسب دو طرفه آن را به دریچه بچسبانید. برخی کاورهای نمدی دست‌ساز نیز در بازار وجود دارند که به راحتی با دریچه ست شده و نیازی به چسب اضافی ندارند. در هر صورت، این کاور می‌تواند جلوه زیبایی به دریچه بدهد و در رنگ‌های مختلف نیز موجود است.

انواع مختلفی از نمد در بازار وجود دارد و از مواد مصنوعی گرفته تا نمد رنگ نشده ساخته شده از پشم گوسفند را می‌توانید خریداری کنید. نمد علاوه بر رنگ‌ها و الیاف مختلف، در وزن‌ها یا ضخامت‌های مختلف نیز وجود دارد. نمد ضخیم اغلب به عنوان لایه‌بندی یا عایق استفاده می‌شود، در حالی که نمد نازک‌تر در همه چیز از پروژه‌های صنایع دستی کودکان گرفته تا کلاه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در رابطه با دریچه کولز نیز این محصول برای تزیین آن قابل استفاده است. همچنین در صورت خرید یک دریچه کولر مدرن، می‌توانید کارایی سیستم خود را افزایش داده و اگر یک کاور مناسب برای آن انتخاب کنید، عمر  دریچه بیشتر خواهدبود.

مزایای تزیین دریچه کولر با نمد

از بسیاری جهات، نمد دارای مزایای مشخصی نسبت به سایر انواع کاور دریچه کولر است. مثلا:

بدون ساییدگی

از آنجایی که نمد بافته نمی‌شود، لبه‌های آن برش خورده نمی‌شوند و این موضوع باعث خواهدشد آن را به یک ماده عالی برای صنایع مختلف و همچنین یک ماده تمرینی عالی برای بچه‌هایی که ابتدا نحوه خیاطی را یاد می‌گیرند تبدیل کند. همچنین یک ماده ایده‌آل برای استفاده در هنگام ایجاد لوازم جانبی یا تزئینات است؛ زیرا در صورت نیاز به اضافه کردن تکه‌های جداگانه، نیازی به لبه‌بندی نیست.

ارزان

اگرچه نمدهای سطح بالایی در دسترس هستند که در بیشتر موارد یک ماده بسیار ارزان برای کار خواهندبود. با این حال، به خاطر داشته باشید که نمد بسیار متفاوت از مواد بافته شده رفتار می‌کند، بنابراین سعی نکنید پروژه‌هایی را که قصد دارید از پارچه‌های بافته شده با استفاده از نمد بسازید، مدل سازی کنید.

به راحتی قابل دسترسی است

هر فروشگاهی که پارچه می‌فروشد، انواع نمد را در دسترس خواهد داشت، اما اگر به دنبال نمد ساخته شده با ابزارآلات ماشینی هستید، حتی نیازی به مراجعه به فروشگاه صنایع دستی محلی خود ندارید. سوپرمارکت‌هایی که لوازم اولیه صنایع دستی را عرضه می‌کنند، معمولاً دارای ورق‌های نمدی هستند. برای پروژه‌های بزرگ‌تر یا نمدهای ظریف‌تر، می‌توانید آن را از فروشگاه پارچه محلی خود خریداری کنید.

همه کاره

می توانید از آن برای تزیین خانه استفاده کرده و با پوشاندن پایه‌های مبلمان با نمدف از کف خانه خود محافظت کنید.

معایب کار با نمد

اگرچه تزیین دریچه کولر با نمد و استفاده از این محصول در دکوراسیون داخلی مزایای زیادی دارد، اما معایبی نیز به همراه خواهد داشت. برای مثال:

مقاومت نمد

اگر یک تکه نمد را بردارید و لبه‌های مخالف آن را بکشید، متوجه می‌شوید که مقاومت زیادی ندارد. نمد سبک کشش بیشتری نسبت به نمونه‌های سنگین خود خواهد داشت، اما در مقایسه با پارچه‌های بافته شده، نمد کاملاً سفت و مقاوم است. همچنین این ماده به خوبی تنفس نمی‌کند که این ویژگی آن را برای اکثر پروژه‌ها به انتخاب نامناسبی تبدیل می‌کند. بر خلاف بافتنی‌ها یا سایر پارچه‌های کشدار، هنگامی که نمد از حالت کشیده خارج شد، هیچ راه ایده‌آلی برای برگرداندن آن به شکل و اندازه اصلی وجود ندارد.

بافت درشت

نمدها علاوه بر اینکه یک پارچه تا حدی سفت هستند، بافت درشتی نیز دارند. مانند ابریشم یا ساتن، برق خاصی در سطح این پارچه به چشم نمی‌خورد و بافت نرم کره‌ای مانند پشم گوسفند یا مینکی به خود گرفته است. این موضوع به دلیل نوع الیافی خواهدبود که برای ساختن نمد ضروری بوده و الیاف خشن بسیار راحت تر از الیاف صاف به هم متصل می‌شوند.

پتانسیل برای کوچک شدن

یکی دیگر از معایب بالقوه تزیین دریچه کولر با نمد این است که برخی از انواع آن، به ویژه آنهایی که از پشم طبیعی ساخته شده‌اند، احتمالاً کوچک شوند یا اصطلاحا آب بروند. البته می‌توان با شستن دستی یا استفاده از چرخه خنک و ظریف در ماشین لباسشویی از این امر جلوگیری کرد.

با توجه به تعاریف فوق، به طور خلاصه می‌توان مزایای استفاده از نمد در پروژه‌های شما را به شرح زیر خلاصه کرد:

  • نمدها مانند پارچه‌های بافته شده، پاره نمی‌شوند و فرسوده نخواهندشد.
  • نمدها رنگ‌ها و ضخامت‌های متنوعی دارند.
  • کار با نمد آسان است.
  • نمدها معمولاً ارزان هستند، به جز مدل‌های داری استحکام بالا.
  • نمدها را می‌توان به هر اندازه‌ای برش داد و دارای لبه‌های تمیز باشد.
  • نمدها را می‌توان با دست یا چرخ خیاطی دوخت.

آیا محصولات نمدی مانعی برای عبور باد از دریچه کولر نخواهندبود؟

همانگونه که توضیح داده شد، این محصولات مزایا و معایب خاص خود را دارند و در کل مزایای آنها بیشتر است. اما اگر نمد بخشی از دریچه را بپوشاند و شما نیاز به روشن کردن کولر داشته باشید، قطعا به آن آسیب می‌زند و حتی مانع از عبرو صحیح هوا خواهدشد. اما گاهی اوقات، از نمد صرفا برای تزیین قاب دور دریچه کولر استفاده می‌شود که در این صورت، آسیبی وارد نخواهدکرد و با خیالی راحت می‌توانید از ان استفاده نمایید. یک نکته دیگر که باید در نظر بگیرید این است که نمد می‌تواند در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت، آن را به خود جذب کرده و باعث ایجاد بوی بد شود؛ پس ممکن است برای محیط‌های مرطوب مناسب نباشد.

دلایلی که باید به محصولات نمدی روی بیاورید

اول از همه، محصولات نمدی از پشم ساخته می‌شوند که این ویژگی آنها را تبدیل به یک محصول دوستدار محیط زیست می‌کند. همچنین از آنجایی که محصولات نمدی از پشم طبیعی ساخته شده‌اند، در صورت دور ریختن به راحتی تجزیه پذیر می‌شوند.

محصولات نمدی نیز در تمام فصل قابل استفاده هستند. چند تصور غلط در مورد محصولات نمدی پشمی وجود دارد که فقط برای فصل زمستان مناسب هستند، اما این درست نیست. ماهیت همه کاره محصولات پشمی آنها را برای هر فصل مناسب می‌کند.

محصولات نمدی نیز جایگزینی مقرون به صرفه برای محصولات دیگر هستند که با استفاده از مواد 100٪ طبیعی مانند پشم و رنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند که این ویژگی آنها را به یک ماده ارزان قیمت برای کار تبدیل می‌کند.

شما به راحتی می‌توانید محصولات ساخته شده با استفاده از مواد دیگر مانند پلاستیک و غیره را با قیمت‌های رقابتی دریافت کنید. با این حال، چنین محصولاتی سازگار با محیط زیست نیستند یا کاربرد چند منظوره دارند و روند پیچیده فرآیند تولید، آنها را نسبتاً گران می‌کند.

محصولات نمدی؛ بادوام و ماندگار

محصولات نمدی ارزش سرمایه گذاری را دارند و مزیت آنها در مقایسه با سایر محصولات، مستحکم و بادوام بودن آنهاست. محصولات نمدی به اندازه کافی قوی هستند که حتی در برابر استفاده فشرده روزانه از محصول مقاومت کنند و اگر آسیب ببینند، می‌توانند بدون آسیب رساندن به محیط زیست، به راحتی تجزیه شوند.

محصولات نمدی دستی غالبا توسط صنعتگران با استعداد، برای مقاومت در برابر سایش و پارگی ساخته شده‌اند و حتی برای حیوانات خانگی هم بسیار خوب هستند؛ زیرا زندگی با حیوانات خانگی در خانه می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما گاهی اوقات آنها شروع به جویدن فرش یا سایر محصولات شما خواهندکرد! این موضوع می‌تواند حیوان خانگی شما را بیمار کند و همچنین محصولات شما را از بین ببرد.

یکی از خوبی‌های محصولات نمدی این است که با مواد کاملا طبیعی ساخته شده‌اند و این ویژگی باعث می‌شود که عوارض جانبی کمتری برای حیوان خانگی شما نداشته باشند.

بنابراین در اینجا به چند دلیل اشاره کردیم که چرا باید محصولات نمدی را نسبت به محصولات صنعتی انتخاب کنید. نمد یک جایگزین محبوب سازگار با محیط زیست و بادوام در مقایسه با محصولات پلاستیکی در بازار امروز است.

سخن پایانی

سیستم تهویه شما برای اینکه به درستی کار کند، نیاز به استفاده از تجهیزات مدرن و باکیفیت دارد که از این رو، شما باید همواره لوازم جانبی آن را از مراکز معتبر و یا نمایندگی آن برند تهیه نمایید. در صورتی که در این راستا هرگونه سوالی دارید، کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید؛ آنها در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید