نحوه ساخت دریچه اسلوت به چه صورت است؟

قیمت دریچه اسلوت

نحوه ساخت دریچه اسلوت به چه صورت است؟

از دریچه اسلوت در ساختار سیستم تهویه مطبوع هم برای خروج هوا از کانال هوای خروجی و هم برای مکش هوای برگشتی استفاده می‌شود. طراحی دریچه اسلوت به گونه‌ای است که جریان هوا را به محیط تزریق می‌کند و یا آن را به صورت دلپذیر و مطبوع از محیط به داخل می‌کشد. جریان هوای دریچه اسلوت تنظیم شده و برای محیط نامحسوس است و در واقع خروجی هوای دریچه اسلوت به طور مستقیم به پلنوم نصب شده در پشت دریچه اسلوت بستگی دارد.

از آنجایی که هوای داخل پلنوم به طور یکنواخت توزیع شده است، هوا به صورت یکنواخت و دلپذیر از دریچه اسلوت خارج می‌شود و محیط خارجی دریچه اسلوت به صورت قاب خطی و بلند طراحی و ساخته خواهدشد. همچنین شیارهای داخلی دریچه اسلوت نیز تعداد واحد دریچه را مشخص می‌کند. لازم به ذکر است که تعداد اسلوت‌های دریچه اسلوت تا ده اسلوت قابل افزایش و تولید است.

دریچه اسلوت؛ کاربردی و به صرفه

برای تنظیم میزان هوای ورودی یا خروجی از دریچه شیار می‌توان یک دمپر تنظیم هوا در پشت دریچه شیار نصب کرد که از آلومینیوم اکسترود شده ساخته شده است. به دلیل زیبایی ظاهری، امروزه از دریچه اسلوت در مکان‌هایی مانند لابی هتل‌ها، لابی ساختمان‌ها و برج‌های مجلل، فضای داخلی ادارات، ساختمان‌های تجاری، پاساژها و حتی سالن‌های ورزشی، صنعتی و … تولید و استفاده می‌شود.

استفاده از دریچه اسلوت به عنوان یک عنصر تزئینی در طراحی‌های مدرن مورد توجه ویژه قرار گرفته است و آنچه دریچه اسلوت را در این زمینه متفاوت می‌کند، تفاوت فاحش ساختار و ظاهر تزئینی دریچه اسلوت با سایر انواع دریچه‌های خطی برای تامین هوا است.

خرید دریچه اسلوت
خرید دریچه اسلوت

مزایای دریچه اسلوت

  • زیبایی و تزیین ساختار خارجی دریچه اسلوت.
  • امکان تنظیم یکنواختی اسپری هوا از طریق دریچه اسلوت.
  • امکان افزایش تعداد اسلوت‌های خروجی هوای دریچه اسلوت تا ده اسلوت.
  • نصب ساده و آسان دریچه شیاردار.
  • سرعت بالای نصب دریچه اسلوت.
  • دریچه اسلوت را می‌توان در گوشه‌ها (دیوار یا سقف) با زاویه دلخواه طراحی کرد و ساخت.
  • بسته به محل نصب، دریچه اسلوت را می‌توان یک سر، دو بسته و حتی دو بازشو تولید کرد.
  • دریچه اسلوت را می‌توان به شکل منحنی و دایره‌ای ساخت.

نحوه ساخت دریچه اسلوت

شیارها (شیارهای داخلی دریچه اسلوت) را می‌توان در فواصل 20 میلی متر (استاندارد) تا 25 میلی متر تولید کرد. از دریچه اسلوت یا خطی می‌توان در  فضاهای دارای ارتفاع 5 متر استفاده نمود. جالب است بدانید که طول اسلوت‌ها تا 23 متر نیز می‌تواند برسد و طول هر قطعه از دریچه اسلوت می‌تواند تا 3 متر متغیر باشد، البته در صورت نیاز به طول بیشتر می‌توان چندین قطعه را در محل مورد نظر در کنار هم قرار داد.

اسلوت بسته به انحنای محل مورد نظر در سقف به صورت قوسی قابل تولید و نصب می‌باشد. البته لازم به ذکر است که در دریچه اسلوت قوسی امکان نصب پره‌های داخلی و دمپر کشویی وجود ندارد. اما خوشبختانه دریچه اسلوت را می‌توان در هر زاویه‌ای از گوشه صفحه داخلی نصب کرد.

انواع زاویه در دریچه اسلوت

1- دریچه اسلوت نود درجه یا گونیا (این نوع دریچه اسلوت را می‌توان در گوشه سمت راست سقف نصب کرد).

2- دریچه اسلوت در زوایای بین 90 الی 180 درجه قابل نصب است.

3- دریچه اسلوت عمودی (این نوع دریچه اسلوت را می‌توان در قسمت جلویی دیوار که سطح بیرونی دو جداره به هم می‌رسند نصب کرد).

4- دریچه اسلوت دار عمودی به سمت داخل

نصب دریچه اسلوت

 دریچه اسلوت اغلب از طریق پلنوم در پانل‌های سقف کاذب نصب می‌شود و روش نصب دریچه شیاردار به گونه‌ای است که هیچ پیچی دیده نمی‌شود و این ویژگی دریچه اسلوت را برای محیط‌های داخلی مناسب می‌کند. همچنین پلنوم برای تجمع مناسب هوا در پشت دریچه اسلوت استفاده می‌شود و به این ترتیب توزیع هوا در طول دریچه اسلوت یکنواخت و پیوسته است. خوشبختانه پلنوم را می‌توان با عایق الاستومر یا پلی اورتان نصب کرد و در صورت نیاز به خرید این دریچه، قیمت دریچه اسلات را می‌توانید از پشتیبان وب سایت تهویه‌ سان بپرسید.

همانگونه که گفته شد دریچه اسلوت نوعی از دریچه تنظیم هوا است که از آن در ساختار سیستم تهویه مطبوع می‌توان برای دمیدن هوای خروجی و مکش هوای برگشتی استفاده کرد. در مورد دریچه‌ها، باید به سرعت جریان هوا روی دریچه، ارتفاع نصب، دسترسی، سازگاری دریچه با پلنوم و نحوه نصب آن توجه و دقت شود.

یک دریچه اسلوت درست کنید

از نظر ظاهری، محیط خارجی دریچه اسلوت به صورت قاب خطی و بلند طراحی و ساخته شده است و با توجه به شیارهای داخلی آن، تعداد واحدهای دریچه تعیین می‌شود. به عنوان مثال، اگر از تیغه جداکننده هوا بین دو قاب استفاده شود که دریچه را به دو شیار ورودی هوا تقسیم می‌کند، به آن دریچه دو شیار می‌گویند. به همین ترتیب اگر دو تیغه بین آن اضافه شود، یک دریچه سه شیار ساخته می‌شود. تعداد این شیارها در چنین قطعاتی را می‌توان تا ده عدد طراحی کرد و ساخت. به منظور تنظیم میزان هوای ورودی یا خروجی از دریچه می‌توان یک دریچه هوا در پشت آن تعبیه کرد و جنس این کمک فنرها آلومینیوم اکسترود شده خواهد بود.

دریچه اسلوت برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

به دلیل ظاهر زیبا و کاربردهای فراوان در دکوراسیون، دریچه اسلوت امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و همانطور که در بالا ذکر شد،  محیط‌هایی مانند لابی‌ها و راهروهای هتل‌ها، لابی‌ها و راهروهای ساختمان‌ها و برج‌های مجلل، محیط‌های داخلی شرکت‌ها و ساختمان‌های تجاری و اداری، مراکز خرید و حتی در سالن‌های ورزشی، صنعتی، تولیدی و غیره از جمله موارد استفاده از آنها هستند. لازم به ذکر است که از این دریچه‌ها می‌توان به عنوان یک گزینه تزئینی در طراحی‌های مدرن ساختمان استفاده کرد. وجه تمایز این نوع قطعات از سایر دریچه‌ها در این زمینه، تفاوت چشمگیر ساختار و ظاهر زیبای آن با سایر انواع دریچه‌های خطی است.

محل نصب دریچه اسلوت خطی

  • انواع سقف کاذب
  • سقف‌های گچی
  • انواع گوشه‌های زاویه دار برای نصب دریچه شیار خطی
  • این نوع دریچه را می‌توان در گوشه سمت راست سقف نصب کرد.
  • در زوایای بیشتر از 90 درجه و کمتر از 180 درجه استفاده می‌شود.
  • این نوع دریچه اسلوت خطی را می‌توان در زاویه دیوار و سقف به اشکال مختلف نصب کرد.

به دلیل وجود پره‌های قابل تنظیم در دریچه‌های اسلوت، الگوی خروج هوای آنها قابل تنظیم است. برای اتصال بهتر دریچه و همچنین توزیع یکنواخت هوا در تمام سطح دریچه شیار خطی، باید از پلنوم استاندارد با توجه به ابعاد دریچه استفاده شود.

این نوع دریچه برای فضاهای مرتفع در کنار پنجره‌ها طراحی و ساخته شده است که می‌تواند تهویه مناسبی را تامین کند. با گذشت زمان و با طراحی جدید ساختمان‌ها، طراحان ساختمان احساس کردند که دریچه هوا باید به عنوان نمایی از ساختمان دیده شود. بنابراین دریچه‌های خط دار یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار بودند. این محصول به دلیل یکپارچگی و استفاده در اندازه‌های طولانی به طراحان ساختمان این امکان را داده است که از آن به عنوان یکی از ابزارهای فنی تهویه و زیبایی ساختمان استفاده کنند.

قاب این دریچه 2.5 سانتی متر و طول هر ستون وسط حدود 1.5 سانتی متر به عنوان جداکننده هر ردیف و تیغه‌های سیاه رنگ هلالی 1.5 سانتی متر برای هدایت هوا می‌باشد. بسته به شیار ایجاد شده در پشت قاب و دریچه، دریچه ممکن است دارای یک دمپر برای کنترل جریان باشد.

خرید و قیمت دریچه اسلات

قیمت دریچه اسلات این نوع دریچه به تعداد خطوط و همچنین طول و عرض این محصول و وجود یا نبودن دمپر بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت دریچه شکاف دار با طول یک متر و 8 خط و دمپر از یک شکاف 8 خط بدون دمپر بیشتر است. به طور کلی قیمت گذاری این نوع دریچه بر اساس تعداد خطوط و طول شیار خواهدبود.

مبنای سفارش و خرید دریچه شیار اندازه دهانه پلنوم می‌باشد. دریچه‌های شکافی خطی با عرض 2 تا 8 خط و فواصل حدود 3.5 سانتی متر قابل تولید است. همچنین جنس به کار رفته در این دریچه‌ها آلومینیوم بوده و برای کمک فنرهای عقب گالوانیزه استفاده می‌شود.

سخن پایانی

چنانچه سازنده، پیمانکار، مهندس و یا حتی یک فرد عادی هستید که در حوزه طراحی مشغول به کار باشید، احتمالاً نام دریچه اسلوت را شنیده‌اید و پس از کمی جستجو در اینترنت به سایت ما رسیده‌اید. دریچه خطی نوع دیگری از دریچه هوا است که در سیستم تهویه مطبوع برای دمیدن و مکش هوا استفاده می‌شود. یکی از ویژگی های اصلی دریچه خطی، توزیع متعادل و نامحسوس هوا در محیط است. این امر در مورد خروجی هوا نیز صدق می کند و مربوط به پلنوم نصب شده در پشت شیر است. در این مقاله، سعی کردیم که در رابطه با این محصول اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم؛ امیدوارم که مفید واقع شده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید