آشنایی کامل با دریچه خطی اسلوت و بررسی مزایای آن

دریچه خطی اسلوت

دریچه خطی اسلوت چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

دریچه خطی اسلوت یا اسلات برای نصب روی سقف یا دیوار در نظر گرفته شده است و این محصول می‌تواند هوای گرم یا سرد را تامین کند. بسته به نوع محصول، دیفیوزر می‌تواند از 1 تا 4 اسلات، 495 میلی‌متر یا 990 میلی‌متر طول داشته باشد که هر شکاف تنظیم جهت جریان هوا را به طور جداگانه امکان‌پذیر می‌کند و دارای دو پره انحراف کننده است.

دریچه خطی اسلوت HVAC، که به نام‌های پخش کننده شکاف خطی، پخش کننده نوار خطی یا پخش کننده هوای خطی نیز نامیده می‌شود، از آلومینیوم اکسترود شده با کیفیت عالی با پوشش پودری ساخته شده است. این دیفیوزرهای هوای اسلات در اشکال مختلف زیبا و جذاب و اندازه‌های متنوع طراحی و ساخته شده‌اند و پخش کننده هوای خطی یک راه حل رقابتی و عالی برای تامین و بازگشت هوای کارآمد، ثابت و ثابت در سیستم تهویه HVAC برای ساختمان‌ها و خانه‌های مسکونی و تجاری است. برای خرید دریچه اسلات می‌توانید به صفحه محصولات در وب سایت تهویه سان مراجعه نمایید.

دریچه خطی اسلوت؛ انتخابی ایده آل برای ساختمان

به عنوان یک تولید کننده پیشرو پخش کننده اسلات خطی، تهویه سان گزینه‌های مختلفی دارد و دریچه خطی اسلوت گزینه‌های مواد اکسترود شده آلومینیومی با ضخامت‌های متفاوت را برای پاسخگویی به تقاضاهای اقتصادی و پیشرفته مشتریان مختلف ارائه می‌دهد. علاوه بر این، جریان هوای افقی، زاویه‌دار و عمودی را می‌توان با دیفیوزرهای هوای شکاف خطی ما به دست‌آورد. خبر خوب دیگر این است که زوایای تیغه‌ها را می‌توان تغییر داد تا خواسته‌های جهت خاص را برآورده کند.

به این ترتیب، پخش کننده خطی ما می‌تواند به عنوان پخش کننده سقف خطی (یا پخش کننده شکاف سقفی) و همچنین پخش کننده کف خطی کار کند. محبوب ترین آیتم‌ها عبارتند از پخش کننده خطی 3 اسلات، خطی 2 اسلات و خطی تک اسلات. موارد غیر معمول مانند پخش کننده 4 اسلات نیز موجود است و مدل‌های خطی سفارشی شده را می‌توان در طول‌های مختلف یا در یک خط پیوسته بر اساس نیاز واقعی ساخت. برای جزئیات پخش کننده اسلات، می‌توانید کاتالوگ ما را بررسی کنید.

دریچه اسلوت
دریچه اسلوت

اهمیت دریچه خطی اسلوت

همانگونه که گفته شد، دیفیوزر خطی که در برخی مکان‌ها به آن دیفیوزر شکاف خطی یا دیفیوزر شکاف نیز می‌گویند، یک لوازم جانبی سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع است که در تحویل هوا به یک اتاق استفاده می‌شود. دیفیوزرها نقش مهمی در سیستم تهویه مطبوع دارند و در طیف گسترده‌ای از اشکال، اندازه‌ها، رنگ‌ها و مواد موجود هستند و بر خلاف دیفیوزرهای معمولی گرد یا مربع، یک دیفیوزر شیار خطی دارای طراحی باریک و بلند است.

طراحی ویژه تکنسین‌های HVAC را قادر می‌سازد تا این نوع پخش کننده‌ها را در فضاهای تنگ نصب کنند و همچنین به پنهان کردن دیفیوزر خطی از دید کمک می‌کند تا طراحی جذاب تری از نظر زیبایی شناسی ایجاد شود.

چگونه یک دریچه خطی اسلوت را اندازه کنیم؟

در یک سیستم کانالی HVAC، پخش کننده خطی به رساندن هوا به هر منطقه کمک کرده و هوا را در کل فضا پخش می‌کند. اندازه دیفیوزر خطی قطر گردن آن است که کانال انعطاف‌پذیر را به آن وصل کرده و اسلات خطی مورد نیاز برای برنامه HVAC را با موارد زیر تعیین می‌کنید:

  1. فضایی که باید گرم یا سرد شود
  2. اندازه گیری طول و عرض فضا
  3. ارتفاع سقف
  4. زیبایی شناسی منطقه

دیفیوزرهای شیار خطی کوچکتر جریان هوا را مسدود کرده و نویز تولید می‌کنند، در حالی که از طرف دیگر، محصولات دارای شکاف بزرگتر هوای بیشتری را با کاهش استاتیک (مقاومت در برابر جریان هوا) ارائه می‌دهند. علاوه بر این، محصولات دارای شکاف خطی بزرگ می‌توانند خارج از محل ظاهر شوند، بنابراین اندازه صحیح بسیار مهم است.

کاربرد دریچه خطی چیست؟

دریچه های خطی جزء آشنای اکثر سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع هستند و آنها در هر سیستم تهویه مطبوع تمام هوا به عنوان جزئی از زیرسیستم‌های تامین هوای اتاق کاربرد پیدا کرده و نقش‌های مختلفی را ایفا می‌کنند:

  • برای تولید جریان هوای کم سرعت در بخش اشغال شده اتاق
  • برای تقویت اختلاط هوای تخلیه شده از سیستم HVAC و هوای اتاق
  • برای تامین هوای تهویه و تهویه هوا
  • جریان هوا را به طور یکنواخت در جهات مورد نیاز توزیع کنید

اما آیا نوع سقفی با نوع خطی یکی است؟ نوع سقفی و خطی به طور قابل توجهی مشابه و در میان معدود اجزای قابل مشاهده یک سیستم HVAC هستند که معمولاً در یک ساختمان مسکونی یا تجاری نصب می‌شوند و نقش آنها توزیع یکنواخت هوای مطبوع در هر قسمت از اتاق است. نوع سقفی از جایی که در یک ساختمان نصب شده است، هوا را به طور مساوی در یک اتاق توزیع می‌کند؛ پس مانند سایر سیستم‌های تهویه، شما می‌توانید نوع سقفی را در ترمینال کانال در هر اتاق داشته باشید.

چه پارامترهای طراحی بر راندمان دریچه خطی اسلوت HVAC تأثیر می‌گذارد؟

تعدادی از عوامل کلیدی وجود دارد که بر کارایی یک دیفیوزر شیار خطی تأثیر می‌گذارد که آنها عبارتند از: عملکرد و طراحی. عملکرد دیفیوزر اسلات خطی بر جنبه‌های متعددی از تهویه مطبوع خانه شما تأثیر می‌گذارد و حداکثر راحتی را ایجاد می‌کند که در عین حال حداکثر کارایی را تضمین خواهدکرد.

همچنین نسبتاً پر سر و صدا خواهد بود و« پرتاب» و« افت» پارامترهای طراحی مهمی هستند که بر کارایی دیفیوزرهای خطی تأثیر می‌گذارند؛ پرتاب به عنوان فاصله‌ای که هوا از سطح دیفیوزر شکاف حرکت می‌کند تعریف می‌شود و از طرف دیگر، “افت” فاصله برخورد از طرف دیفیوزر به سمت پایین به داخل اتاق است.

علاوه بر این، “Spread” نیز بر تأثیر کلی یک سیستم HVAC تأثیر می‌گذارد که اسپرید به عنوان اثر افقی هوای خارج شده از مجرا تعریف می‌شود.

هنگام انتخاب دریچه خطی اسلوت چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

در اینجا برخی از عواملی که باید در هنگام انتخاب یک دیفیوزر اسلات خطی در نظر بگیرید آورده شده است:

اندازه اتاق – اندازه فضای شما می‌تواند دیفیوزر خطی مناسب را برای برنامه ساختمان تعیین کند؛ برای مثال اتاق‌های بزرگ به دیفیوزرهای شیار طولانی‌تری نیاز دارند، در حالی که دیفیوزرهای خطی کوچک‌تر برای فضاهای فشرده‌تر مناسب هستند. اندازه اتاق همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا تعداد دیفیوزرهای خطی را که برای ایجاد تهویه مطبوع کافی باید نصب کنید، تعیین نمایید.

پیکربندی اتاق – آیا فضایی که می‌خواهید تهویه هوا کنید یک اتاق مربع معمولی است یا چیدمان نامتعارفی دارد؟ پیکربندی فضای زندگی خود را برای تعیین جهتی که می‌خواهید هوا در آن جریان یابد و نوع پخش کننده خطی که می‌تواند جریان هوا را تسهیل کند، تعیین نمایید.

سبک اتاق – برخی از دیفیوزرهای خطی نسبت به سایرین آشکارتر و قابل تشخیص هستند، این امر ادغام آنها در طراحی اتاق موجود را دشوار می‌کند. هنگامی که حفظ سبک و زیبایی اتاق شما کلیدی است، اسلات‌های خطی با جلوه بصری ناچیز بهترین جایگزین شما خواهند بود.

نوع تهویه مطبوع – برخی از دریچه‌ها با انواع خاصی از سیستم‌های تهویه مطبوع کانالی کار می‌کنند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که پخش کننده خطی انتخابی با سیستم شما سازگار است.

الزامات جریان هوا – آیا قصد دارید جریان هوا را در بخش‌های خاصی از فضای خود متمرکز کنید یا به تهویه مطبوع کلی در اتاق خود نیاز دارید؟ برخی از دریچه‌های خطی اسلوت توانایی‌های هدف گیری را ارائه می‌دهند که تنظیم حجم و جهت جریان هوا را در اتاق شما آسان می‌کند.

دریچه اسلات
دریچه اسلات

مزایای دریچه خطی اسلوت چیست؟

دریچه خطی اسلات دارای چندین مزیت نسبت به دیفیوزرهای گرد یا مربع معمولی است:

_نوع خطی با طراحی منحصر به فرد خود به خوبی با محصولات موجود مطابقت دارد.

_دریچه‌های خطی کنترل بالایی بر روی چیدمان و طراحی فضای شما می‌دهند و شما را قادر می‌سازد تا از دیفیوزرهای خطی کمتری استفاده کنید و در عین حال مقدار جریان هوای یکسانی را ارائه دهید.

_ سطح بالایی از راحتی حرارتی را فراهم می‌کنند.

_بر خلاف مدل‌های گرد یا مربعی باریک و بلند هستند. این طراحی خاص این امکان را برای تکنسین‌های HVAC فراهم می‌کند تا آنها را در فضاهای محدود نصب کرده و به مخفی کردن دیفیوزرها از دید کمک می‌کند تا طراحی زیبا تری ایجاد نمایند.

سخن پایانی

دریچه‌های خطی اسلات ما در مقایسه با سایر کالاهای موجود در بازار از دوام و قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار است. از زمان تاسیس، این محصول به دلیل قابلیت اطمینان و استقامت بسیار مورد ستایش مشتریان قرار گرفته به جز مزایای ذکر شده در بالا، از عمر طولانی نیز برخوردار است؛ بنابراین، با خیالی راحت می‌توانید از تهویه سان خرید نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید