بررسی و آشنایی با ابعاد استاندارد داکت اسپلیت

داکت اسپلیت

بررسی و آشنایی با ابعاد استاندارد داکت اسپلیت

آیا با ابعاد استاندارد داکت اسپلیت آشنایی دارید؟ امروزه تمام خانه‌ها به سیستم‌های مناسبی برای گرمایش و سرمایش نیاز دارند؛ اما داستان فقط به کیفیت سیستم مربوط نمی‌شود و شما باید به ابعاد آن نیز توجه داشته باشید. زیرا در صورت خرید یک داکت اسپلیت باکیفیت اما دارای ابعاد نامناسب، شاهد هدررفت انرژی خواهیدبود. اما قبل از پرداختن به ابعاد مینی اسپلیت، باید اجزای سیستم را بشناسید که در ادامه تهویه‌ سان اطلاعات جامعی را برای شما گردآوری کرده است.

استاندارد داکت اسپلیت
استاندارد داکت اسپلیت

اجزای اصلی داکت اسپلیت

در خارج از خانه، یک پمپ حرارتی فرآیند انتقال حرارت را کنترل می‌کند و در تابستان گرما را از داخل به خارج منتقل خواهدکرد. سپس، انرژی حرارتی را در زمستان به داخی خانه منتقل می‌کند. یک هواگیر در داخل خانه، هوا را به گردش در می‌آورد و همچنین به عنوان بخشی از فرآیند تهویه مطبوع رطوبت را از بین می‌برد.

در نهایت، یک خط میعانات رطوبت را جذب می‌کند، زیرا بخار آب در طول فرآیند رطوبت زدایی به مایع تبدیل می‌شود. این خط، رطوبت را به بیرون از خانه تخلیه می‌کند و اکنون که اجزای مینی اسپلیت را مستقیم بیان کردیم، بیایید به ابعاد استاندارد داکت اسپلیت بپردازیم.

ابعاد استاندارد داکت اسپلیت

برندهای مورد بررسی شامل ال‌جی، دایکین، گری، میتسوبیشی، سامسونگ، پایونیر، کلیمر، فوجیتسو، میدیا، سنویل، MrCool و بسیاری دیگر هستند و در ادامه ابعاد اجزای هر یک از آنها را عنوان کرده‌ایم.

اما شاید بپرسید که کدام مینی اسپلیت برای خانه من مناسب است؟ برخی از افراد مینی اسپلیت با ارتفاع کم می‌خواهند که بالای درب یا پنجره قرار بگیرد. بنابراین، بیایید دریابیم که کدام مینی اسپلیت با نیازهای شما مطابقت دارد.

مینی اسپلیت‌ها ابعاد مختلفی دارند. ظرفیت، مدل و برند بر ابعاد مینی اسپلیت تاثیر می‌گذارد. با این حال، ما می‌توانیم از میانگین ابعاد مینی اسپلیت به عنوان مرجع در هنگام تخمین فضای دیوار مورد نیاز و همچنین هنگام تصمیم‌گیری برای قرار دادن مینی اسپلیت استفاده کنیم.

ابعاد مینی اسپلیت 6k، 9k و 12k

کمترین ارتفاع = 262 میلی متر (10.3 اینچ)

کوتاه ترین عرض = 722 میلی متر (28.4 اینچ)

نازک ترین عمق = 187 میلی متر (7.4 اینچ)

کلاس‌های 6k، 9k و 12k مینی اسپلیت معمولاً ابعاد یکسانی دارند. به طور متوسط، ارتفاع مینی اسپلیت‌های 6000 BTU تا 12000 BTU حدود 300 میلی متر یا 11.8 اینچ است. عرض آنها حدود 840 میلی متر یا 33 اینچ و عمق آنها حدود 220 میلی متر یا 8.7 اینچ خواهدبود.

ابعاد استاندارد داکت اسپلیت 15k، 18k و 24k

کمترین ارتفاع = 280 میلی متر (11 اینچ)

کوتاه ترین عرض = 798 میلی متر (31.4 اینچ)

نازک ترین عمق = 211 میلی متر (8.3 اینچ)

به طور مشابه، بیشتر کلاس‌های 15k، 18k و 24k مینی اسپلیت نیز دارای ابعاد یکسانی هستند. از 15000 BTU تا 24000 BTU، همه آنها از یک اندازه فیزیکی برای واحد داخلی استفاده می‌کنند.

در بین سه کلاس مینی اسپلیت، کمترین ارتفاع 280 میلی متر یا 11 اینچ، کوتاه ترین عرض 798 میلی متر یا 31.4 اینچ و نازک‌ترین عمق 211 میلی متر یا 8.3 اینچ است.

ابعاد استاندارد داکت اسپلیت 30k و 36k

کمترین ارتفاع = 320 میلی متر (12.6 اینچ)

کوتاه ترین عرض = 998 میلی متر (39.3 اینچ)

نازک ترین عمق = 228 میلی متر (9 اینچ)

کلاس‌های 30k و 36k مینی اسپلیت نیز اغلب ابعاد فیزیکی یکسانی دارند. ارتفاع آنها در حدود 340 میلی متر یا 13.4 اینچ، عرض حدود 1240 میلی متر یا 48.8 اینچ و عمق حدود 260 میلی متر یا 10.2 اینچ است.

مینی اسپلیت دیوار

هر 4 طرف مینی اسپلیت نیاز به فضای خالی برای نصب، سرویس و نگهداری دارند. اما مهمترین فضایی که باید مراقب آن بود فضای بالای مینی اسپلیت است؛ زیرا باید شکاف کافی برای جریان هوای برگشتی مناسب فراهم کنیم. بیشتر اوقات، فاصله خالی در دفترچه راهنمای نصب توسط سازنده نوشته شده است و معمولاً حداقل فضای مورد نیاز برای تضمین عملکرد آن خواهدبود؛ پس اگر آن را رعایت نکنید، سازنده ممکن است گارانتی را باطل کند. با این حال، گاهی اوقات اگر برای سهولت نصب و نگهداری مجاز باشد، فضای بیشتری اضافه کنید.

بنابراین، هنگام خرید اسپلیت کوچک، مطمئن شوید که فضای 4 طرفه را اضافه کرده‌اید و بررسی کنید که آیا واحد می‌تواند با مکان دلخواه شما مطابقت داشته باشد یا خیر. در این میان، توجه به ابعاد دریچه زیر داکت اسپلیت نیز بسیار مهم خواهدبود؛ زیرا باید با دستگاه شما همخوانی داشته باشد.

رتبه بندی ابعاد تقسیم کوچک

ابعاد مینی اسپلیت را می‌توان در بروشورها یافت. با این حال، مطالعه بروشورها زمان زیادی می‌برد، به خصوص زمانی که بیش از 150 مدل مینی اسپلیت داریم! بنابراین، ما ابعاد یونیت داخلی دیواری مینی اسپلیت را جمع‌آوری کرده و مینی اسپلیت‌ها را در یک لیست رتبه‌بندی بر اساس کوچک‌ترین بعد مرتب کرده‌ایم.

این نکته را نیز اضافه می‌کنم که ترتیب مینی اسپلیت‌های ذکر شده در زیر از نظر کیفیت، قابلیت اطمینان و شناخت برند خوب چیده شده است.

ابعاد استاندارد داکت اسپلیت سنویل لتو

پمپ حرارتی مینی اسپلیت Senville LETO 9000 BTU به طور کلی کوچکترین ابعاد فیزیکی را دارد که برای هر دو مدل 110 ولت و 230 ولت قابل استفاده است.

ابعاد کوچک فوجیتسو asurl2

از نظر کاربردی، پمپ‌های حرارتی اسپلیت مینی فوجیتسو ASU9RL2 و ASU12RL2 کمترین ارتفاع را تنها با 262 میلی متر یا 10.3 اینچ دارند. با این حال، عرض آنها 820 میلی متر یا 32.3 اینچ است.

با وجود داشتن ارتفاع کم، این دو مینی اسپلیت می‌توانند بالای در و پنجره قرار بگیرند. اما، عرض آنها ممکن است شما را از نصب در برخی از مکان‌های بالای درب محدود کند.

ابعاد استاندارد داکت اسپلیت Daikin Aurora

برای گرمایش کم محیط تا 13- درجه فارنهایت، پمپ‌های حرارتی اسپلیت مینی دایکین آرورا 9000 BTU و 12000 BTU کوتاه‌ترین عرض را تنها با 770 میلی‌متر یا 30.3 اینچ ارائه می‌کنند. علاوه بر این، ارتفاع و عمق آنها نیز به ترتیب 285 میلی متر (11.2 اینچ) و 223 میلی متر (8.8 اینچ) است.

ابعاد مینی اسپلیت میتسوبیشی msz-gl15na

میتسوبیشی MSZ-GL15NA یک مینی اسپلیت کلاس 15k با ابعاد مینی اسپلیت کلاس 9k است. ارتفاع، عرض و عمق آن به ترتیب تنها 295 میلی متر (11.6 اینچ)، 798 میلی متر (31.4 اینچ) و 232 میلی متر (9.1 اینچ) است.

ابعاد مینی اسپلیت سری حرفه‌ای پاناسونیک

ارتفاع مینی اسپلیت‌ها بالاتر از ظرفیت خنک کننده 18000 BTU معمولاً بیش از 300 میلی متر (11.8 اینچ) است. با این حال، ارتفاع پمپ‌های حرارتی مینی اسپلیت Panasonic Pro Series 18000 و 24000 BTU تنها 290 میلی متر یا 11.4 اینچ خواهدبود.

ابعاد اسپلیت مینی فوجیتسو asurlxb

پمپ‌های حرارتی اسپلیت مینی فوجیتسو ASU30RLXB و ASU36RLXB کوچکترین ابعاد فیزیکی کلی را در ارتفاع 320 میلی متر (12.6 اینچ)، عرض 998 میلی متر (39.3 اینچ) و عمق 228 میلی متر (9 اینچ) ارائه می‌دهند.

ابعاد استاندارد داکت اسپلیت
ابعاد استاندارد داکت اسپلیت

ابعاد کاست سقف اسپلیت مینی چقدر است؟

کوچکترین آنها حدود 12 اینچ مربع و بزرگترین آنها حدود 44 اینچ مربع هستند. ارتفاع نیز از 7 اینچ تا حدود 33 اینچ است و اگرچه آنها به صورت همسطح روی سقف نصب می‌شوند، اما ممکن است لازم باشد ارتفاع آنها را برای تعیین فاصله لازم در بالای سقف بدانید.

هدلرهای مینی کف اسپلیت چقدر بزرگ هستند؟

ارتفاع آنها 8.3 اینچ تا 27.5 اینچ است. عرض آنها نیز 27.6 اینچ تا 58.4 اینچ و از جلو به عقب، مدل های زمینی 8.3 تا 26.6 اینچ هستند.

ابعاد کوچکترین تهویه هوای کف نصب شده چقدر است؟

کوتاه‌ترین هواگیر نصب شده روی زمین حدود 8 اینچ است. باریک ترین واحد نصب شده در کف کمتر از 28 اینچ عرض دارد.

ابعاد یونیت داخلی مینی اسپلیت دیواری

دستگاه‌های هواگیر دیواری محبوب ترین انواع برای مصارف مسکونی و تجاری هستند. آنها به ویژه برای تهویه مطبوع مفید خواهندبود.

چرا یک داکت اسپلیت نیاز دارم؟

  • بزرگترین دلیل اندازه است. اگر فقط یک یا دو اتاق برای گرم کردن یا خنک کردن دارید، سیستم اسپلیت مقرون به صرفه بوده و خرید و همچنین اجرا کردن آن ارزان‌تر است.
  • نصب آن راحت‌تر و ارزان‌تر بوده و معمولاً فقط در یک روز قابل انجام خواهدبود.
  • در حالی که آنها به دیوار نصب می شوند، اما طیف وسیعی از سبک ها و طرح ها وجود دارد که می توانید مدل مناسب را از بین آنها انتخاب کنید تا به زیبایی خانه شما متناسب شود.
  • آنها به راحتی قابل کنترل هستند و این کار را می توان از راه دور یا با فناوری هوشمند از طریق تلفن انجام داد.

سخن پایانی

خوشبختانه امروزها برای خنک نگه داشتن فضا امکانات زیادی وجود دارد و اگر به دنبال یک کولر گازی جدید هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که به چه سیستمی نیاز دارید. شما ابتدا باید از خود بپرسید: “به چه اندازه تهویه مطبوع نیاز دارم؟” اگر یک سیستم برای فضا خیلی بزرگ باشد، انرژی را هدر می‌دهد و اگر خیلی کوچک باشد، برای خنک کردن فضای شما با مشکل مواجه خواهدشد. این موضوع می‌تواند منجر به فرسودگی زودهنگام شود و در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین، در این مطلب ما سعی کردیم ابعاد استاندارد داکت اسپلیت را برای شما عنوان کنیم؛ امیدوارم که مفید واقع شده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید