نکات اصولی و مهم برای نصب داکت اسپلیت

نصب داکت اسپلیت

نکات اصولی و مهم برای نصب داکت اسپلیت

نصب داکت اسپلیت به چه صورت باید انجام شود؟ بر خلاف سیستم‌های کانالی، فرآیند نصب آنها معمولاً فقط به یک سوراخ کوچک سه اینچی در دیوار نیاز دارد. به دلیل فرآیند نصب نسبتا ساده، اغلب می‌توان آنها را در چند ساعت (بسته به اندازه سیستم) به جای چند هفته نصب کرد. با این حال، نصب سیستم مینی اسپلیت شما نیاز به برنامه‌ریزی و کار مقدماتی دارد تا بتواند تا حد امکان کارآمد و مؤثر عمل کند. در اینجا تهویه‌ سان چند نکته مفید برای موفقیت نصب مینی اسپلیت آورده است.

مکانی را انتخاب کنید که بتواند وزن سیستم شما را پشتیبانی کند

یکی از مهمترین نکات برای موفقیت در نصب داکت اسپلیت این است که سیستم خود را در محلی نصب کنید که به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند وزن آن را تحمل کند. یونیت‌های مینی اسپلیت داخلی نسبتاً سبک هستند و بسته به اندازه واحد اغلب بین 30 تا 50 پوند وزن دارند. برای جلوگیری از آسیب دیدن دیوار یا سقف و جلوگیری از لرزش بیش از حد سیستم، مکانی را انتخاب کنید که به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند وزن سیستم شما را تحمل کند.

بخش بیرونی یک سیستم مینی اسپلیت به طور قابل توجهی سنگین تر از جزء داخلی است. اغلب، واحدهای مینی اسپلیت در فضای باز بین 80 تا 250 پوند وزن دارند. به دلیل وزن زیاد، صاحبان خانه باید از قرار دادن آنها روی زمین نرم خودداری کنند که این موضوع می‌تواند باعث جابجایی و اختلال در اتصالات سیستم شود. به جای آن، واحد را روی یک پد بتنی تراز قرار دهید که به راحتی وزن واحد شما را در طولانی مدت تحمل کند. در این میان، توجه به دریچه زیر داکت اسپلیت نیز بسیار حائز اهمیت خواهدبود و سعی کنید آن را به گونه‌ای نصب نمایید که هیچ فشاری از جانب وسایل متفرقه روی دریچه نباشد.

نصب داکت اسپلیت
نصب داکت اسپلیت

واحد داخلی خود را دور از موانع نصب کنید

انتخاب مکان واحد داخلی شما می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. هرچند که بسیاری از صاحبان خانه ممکن است در نظر بگیرند که سیستم را در پشت مبلمان یا موانع دیگر قرار دهند تا آن را کمتر نمایان کنند، اما انجام این کار از نظر کارایی ایده آل نیست.

با نصب داکت اسپلیت در پشت یک انسداد، توانایی آن برای گرم کردن، خنک کردن یا تهویه موثر یک فضا مختل می‌شود. به این ترتیب، باید سیستم خود را در مکانی نصب کنید که حداقل یک متر از هر گونه مانعی دور باشد تا اطمینان حاصل شود که هوای کنترل شده با درجه حرارت می‌تواند آزادانه در سراسر فضا جریان داشته باشد.

منطقه‌ای را انتخاب کنید که نوسانات دما را تجربه نمی‌کند

سیستم‌های مینی اسپلیت مجهز به فناوری اینورتر هستند که می‌تواند به افزایش سطح راحتی فضا و همچنین بازدهی سیستم در هنگام نصب صحیح کمک کند. برخلاف سیستم‌های سنتی کنترل دما، فناوری اینورتر در یونیت‌های مینی اسپلیت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با سنجش دمای اتاق، میزان هوای گرم یا سردی را که منتشر می‌کنند، تغییر دهند. انجام این کار همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا دمای ثابت و راحت را بدون صرف انرژی بیشتر از حد لازم حفظ کنند.

از آنجایی که سیستم‌های مینی اسپلیت تنظیمات خود را بر اساس دمای اتاق تغییر می‌دهند، مهم است که سیستم را در منطقه‌ای که دارای نوسانات زیاد یا مکرر دما است نصب نکنید. به عنوان مثال، قرار دادن مینی اسپلیت خود در منطقه‌ای که نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کند، می‌تواند باعث شود سنسور دمایی بالاتر از بقیه اتاق را بگیرد.

در نتیجه، سیستم ممکن است با استفاده از نیرویی بیشتر از آنچه واقعاً لازم است، منطقه را خنک کند، که این امر باعث هدر رفتن انرژی و ایجاد محیطی ناخوشایند می‌شود. مناطق دیگری که ممکن است نوسانات دمایی قابل توجه‌تری را تجربه کنند عبارتند از مناطقی که در مجاورت درها یا پنجره‌ها، نزدیک به وسایل گرم کننده مانند اجاق گاز، یا نزدیک به دریچه‌های هوا هستند. در حالت ایده‌آل، سیستم مینی اسپلیت باید در مکانی سایه‌دار و دور از وسایل دیگر و نزدیک‌تر به مرکز خانه نصب شود تا دمای بهینه را نشان دهد.

مطمئن شوید که محل نصب داکت اسپلیت عاری از تداخل الکترومغناطیسی است

علاوه بر نصب سیستم مینی اسپلیت دور از مناطقی که دارای نوسانات دما هستند، باید منطقه‌ای را نیز انتخاب کنید که عاری از تداخل الکترومغناطیسی باشد. نمونه‌هایی از مناطقی در خانه که معمولاً تداخل‌های الکترومغناطیسی زیادی دریافت می‌کنند عبارتند از: کنار مایکروویو، تلویزیون، بلندگوهای بلوتوث، تلفن‌های بی‌سیم، رایانه‌ها، حسگرها یا نزدیک دستگاه‌هایی که سیگنال‌های الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند. اگر یک سیستم مینی اسپلیت در یکی از این مناطق قرار گیرد، تداخل الکترومغناطیسی می‌تواند از عملکرد صحیح آن جلوگیری کرده و کارایی آن را مختل کند. نصب سیستم مینی اسپلیت در فاصله یک متری یا بیشتر از این دستگاه‌ها معمولاً عملکرد مؤثر آن را تضمین می‌کند.

ارتفاع مناسب سیستم خود را تعیین کنید

ارتفاع قرارگیری عامل مهم دیگری است که تضمین می‌کند سیستم شما پس از نصب با کارایی مطلوب کار می‌کند. اگر سیستم شما خیلی پایین یا خیلی بالا قرار گرفته باشد، ممکن است نتواند به درستی هوا را در سراسر ناحیه‌ای که می‌خواهید گرم یا خنک کنید، توزیع کند.

ارتفاع بهینه‌ای که سیستم مینی اسپلیت را در آن نصب می‌کنید به پیکربندی آن بستگی دارد. به عنوان مثال، مینی اسپلیت‌های دیواری باید حداقل با ارتفاع شش فوت روی دیوار نصب شوند. کسانی که ارتفاع دیوارهایشان حداقل هفت فوت نیست باید از نصب مینی اسپلیت دیواری خودداری کنند. از سوی دیگر ، مینی اسپلیت‌های روی زمین برای عملکرد مؤثر، باید با فاصله حداقل شش اینچ از زمین نصب شوند. با این حال، مالکان خانه باید همیشه دفترچه راهنمای نصب را که همراه با سیستم مینی اسپلیت خاص آنها است، مطالعه کنند؛ زیرا الزامات آنها ممکن است متفاوت باشد.

نکاتی برای نصب پمپ حرارتی مینی اسپلیت

پمپ‌های حرارتی مینی اسپلیت به دلیل توانایی خود در صرفه جویی در هزینه‌ها شناخته شده‌اند. علاوه بر این که هزینه اولیه کمتری نسبت به اکثر سیستم‌های کانالی دارند، نصب آنها نیز هزینه کمتری داشته و به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی می‌توانند در طول زمان در هزینه شما صرفه جویی کنند.

اگرچه ممکن است نصب سیستم کمی دلهره آور به نظر برسد، اما سیستم‌های مینی اسپلیت فرآیند نصب نسبتاً ساده‌ای دارند و به جای نصب کانال‌های تهاجمی که اغلب چندین هفته طول می‌کشد، اکثر سیستم‌های مینی اسپلیت را می‌توان در دو روز یا کمتر نصب کرد و فقط به یک برش سه اینچی در دیوار نیاز دارد. برای اطمینان از اینکه فرآیند نصب به خوبی انجام می‌شود، این نکات را برای نصب پمپ حرارتی مینی اسپلیت دنبال کنید.

داکت اسپلیت
داکت اسپلیت

دفترچه راهنمای نصب داکت اسپلیت را به طور کامل بخوانید

آشنایی با دفترچه راهنمای نصب محصول به همان اندازه که برای اطمینان از نصب صحیح محصول مهم است، برای ایمنی شخصی شما نیز اهمیت خواهدداشت. علاوه بر دستورالعمل‌ها، همچنین حاوی هشدارهای مهمی بوده که خطرات احتمالی ممکن است در طول فرآیند نصب به وجود بیاید.

مطمئن شوید که تمام قطعات لازم را دارید

نکته دیگر برای نصب پمپ حرارتی مینی اسپلیت این است که قبل از شروع به کار مطمئن شوید که تمام قطعات لازم را دارید. شما نمی‌خواهید در نیمه راه متوجه شوید که یک بخش اساسی را از دست داده‌اید! قبل از شروع نصب مینی اسپلیت خود، بسته بندی یونیت‌های داخلی و خارجی را به طور کامل باز کرده و سپس، آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمامی قطعاتی که در دفترچه راهنما ذکر شده است را دارید.

قبل از حفاری، برنامه ریزی و اندازه گیری کنید

تمام برنامه ریزی‌ها و اندازه گیری‌های لازم را قبل از شروع حفاری انجام دهید. هنگام اندازه گیری برای مینی اسپلیت خود، به خاطر داشته باشید که سطوح زمین ممکن است در داخل و خارج متفاوت باشد.

سیم کشی برق را تکمیل کنید

شاید خانه شما از قبل دارای سیم کشی برق بین پانل قطع کننده مدار و محل واحد خارجی قبلی باشد. حتی اگر چنین سیم کشی نیازهای الکتریکی یونیت خارجی مینی اسپلیت جدید را برآورده کند، باز هم بهتر است سیم کشی برق کاملاً جدید را برای یونیت داخلی و خارجی نصب کنید. در حالی که انجام این کار ممکن است غیر ضروری به نظر برسد، اما چنین تلاش‌های اضافی می‌تواند سیستم را در برابر مشکلاتی که در آینده ممکن است رخ دهد، محافظت کند.

از آنجایی که مینی اسپلیت‌ها اغلب شامل یک کابل واحد هستند که هم سیم کشی برق و هم سیم کشی ارتباطات را ترکیب می‌کند، هر گونه مشکل احتمالی می‌تواند ارتباط دیجیتال بین واحد داخلی و خارجی مینی اسپلیت را مختل کند. در نتیجه، سیستم ممکن است با مشکلات عملیاتی مواجه شده و یا به طور کامل خاموش شود.

آزمایش فشار را برای جلوگیری از نشتی کامل کنید

از آنجایی که سیستم‌های مینی اسپلیت به شارژ مبرد حیاتی نیاز دارند، نشت در سیستم مینی اسپلیت می‌تواند دردسر بزرگی باشد. اگر یک سیستم مینی اسپلیت دچار نشت مبرد شود، مبرد اضافی را نمی‌توان به سادگی به سیستم اضافه کرد تا منبع از دست رفته را جایگزین کند. در عوض، کل شارژ مبرد باید پس از ترمیم مناسب نشتی بازیابی شده و دوباره وزن شود.

سخن پایانی

اکنون که می‌دانید چگونه مینی اسپلیت خود را با موفقیت نصب کنید، تنها کاری که باید انجام دهید خرید سیستم است. اگر هنوز در مورد فرآیند نصب مینی اسپلیت کمی دچار نگرانی هستید، با ما تماس بگیرید. بخش خدمات مشتری و پشتیبانی فنی با تجربه ما همیشه آماده پاسخگویی به هرگونه سوال شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید