بررسی کاربرد کانال های آلومینیومی برای محیط های مختلف

کانال آلومینیومی

کانال آلومینیومی برای چه محیط‌هایی مناسب است؟

کانال آلومینیومی یکی از گزینه‌های انتخابی برای انتقال هوای تجهیزات و سیستم‌های HVAC هستند که با داشتن ویزگی‌های منحصر به فرد و قابلیت‌های خاص برای محیط‌های مشخص استفاده می‌شوند. برخی افراد تصور می‌کنند که برای انتقال باد و دما می‌توانند از هر نوع کانلب با جنس مختلف استفاده کنند این تصور غلط را کنار بگذارید چرا که انتخاب هر متریال بر اساس استاندارد‌های خاص و با توجه به معیار‌های ویژه صورت می‌پذیرد، برای درک بهتر این موضوع بهتر است با تهویه سان باشید تا به بررسی بیشتر آن بپردازیم.

معرفی کانال آلومینیومی

استفاده از سیستم‌های تهویه هوای مطبوع که قابلیت تغییر دمای محیط را دارند یکی اقداماتی است که در جهت پاکسازی فضای محیط‌های زندگی و محل کار می‌توان انجام داد چرا که نقش بسیار موثری در حفظ سلامت افراد نیز خواهد داشت. این تجهیزات به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد انتخاب ایده آل برای محیط‌های مختلف است تنها اقدام شما استفاده از کانال‌هایی برای انتقال هوا به بخش‌های مختلف محیط است.

در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه تولید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، لوازم جانبی همراه این تجهیزات نیز با تغییرات زیادی همراه بوده‌اند که این تغییرات تاثیرات مثبت زیادی در عملکرد و بهبود کارایی تجهیزات دارد. کانال کشی یکی از این اقدامات است که امکان انتقال هوا را به بهترین شکل ممکن فراهم می‌کند، در واقع با این کار شما می‌توانید با استفاده از یک سیستم بخش‌های مختلف از ساختمان را تحت الشعاع قرار دهید.

آلومینیوم یکی از بهترین و مناسب‌ترین فلزاتی است که برا ی طراحی و تولید انواع کانال انتقال مورد استفاده قرار میگیرد، متریال منحصر به فرد و عالی با داشتن قابلیت خاص که شرایط را برای حمل و پرتاب باد به بهترین شکل فراهم می‌کند. از مهم‌ترین مزایای آلومینیوم می‌توان به خاصیت ضد زنگ آن اشاره کرد که امکان استفاده به عنوان کانال روکار را نیز فراهم می‌سازد.

کانال آلومینیومی
کانال آلومینیومی

کانال آلومینیومی برای چه محیط‌هایی مناسب است؟ 

با توجه به موارد عنوان شده انواع کانال آلومینیوم به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص از مزایای زیادی همراه هستند که از مهم‌ترین آن‌ها به خاصیت ضد زنگ آن اشاره کردیم. آلومینیوم خاصیت ضد رطوبت را نیز دارد به همین دلیل اغلب دریچه و سازه‌های خشک کن لباس با استفاده از این متریال تولید می‌شود.

ویژگی‌های خاص آلومینیوم سبب شده که این ماده در دسته بهترین گزینه‌ها برای تولید انواع کانال هوا فلزی قرار بگیرد، در واقع وزن سبک، نصب ساده، حمل آسان و مقاومت بالای آلومینیوم در برابر خوردگی و ساییدگی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که منجر به انتخاب این متریال برای ساخت انواع کانال‌های هوا خواهد شد.

انعطاف‌پذیری بالای آلومینیوم کار را برای سازندگان ساده کرده، در واقع این افراد از آلومینیوم برای مکان‌هایی که امکان نصب کانال هوا فلزی گالوانیزه یا سایر کانال‌های فلزی وجود نداشته باشد، استفاده می‌کنند. انعطاف‌پذیری بالای این متریال امکان شکل دهی را افزایش می‌دهد، به این ترتیب می‌توانید به سادگی برای محیط‌هایی که زاویه دار هستند نیز از کانال آلومینیومی استفاده کنید.

از دیگر قابلیت‌های کانال آلومینیومی می‌توان به انتقال هوا به بخش‌های جداگانه منزل یا محیط‌های کاری اشاره کرد. در واقع این متریال به دلیل سبک بودن امکان کانال کشی طولانی را برای شما فراهم می‌کند، با این کار می‌تونید به سادگی از یک سیستم برای تهویه مطبوع هوا با تغییر دما در فصول مختلف سال برای بخش‌های متفاوت استفاده نمایید.

این متریال خاصیت کششی دارد و با شکل‌پذیری‌های مداوم از خاصیت آن کاسته نمی‌شود، در واقع شما می‌توانید از این مجرا در محیط‌های مختلف با اشکال متفاوت استفاده نمایید بدون اینکه آسیبی یه شکل ظاهر آن وارد شده یا نگران سوراخ شدن یا بروز نشتی در کانال باشد.

اگر قصد استفاده از آلومینیوم برای تولید کانال هوا را دارید بهتر است بدانید فرم عایق شده این کانال میزن انتقال و دریافت گرمای محیط را به حداقل می‌رساند، به این ترتیب یک انتخاب ایده آل کارآمد برای سیستم‌های تهویه هوای مطبوع خواهد بود. حالت ارتجاعی بودن این تجهیزات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون نیاز به برش، کانال را به اندازه دلخواه خود تغییر دهید.

کانال فلکسی الومینیومی
کانال فلکسی الومینیومی

چرا باید از کانال آلومینیومی استفاده کرد؟ 

بدون شک ویژگی‌های عنوان شده دلیل کافی و مناسبی برای استفاده از انواع کانال‌های آلومینیومی به شمار می‌آید، علاوه بر این خاصیت ضد زنگ و عدم رطوبت‌پذیری این متریال سبب شده که در مناطق شمالی و مناطقی که میزان رطوبت آن بالا است، کانال‌های آلومینیومی طرفداران بیشتری داشته باشد. خاصیت ضد زنگ و رطوبت این متریال از پوسیدگی کانال و خوردگی آن جلوگیری می‌کند و با افزایش طول عمر مفید این قطعات، باعث کاهش هزینه‌ها نیز خواهد شد.

همانطور که عنوان شد وزن سبک و قابلیت فرم دهی فلز آلومینیوم شرایط را برای تولید انواع کانال‌ها فراهم می‌کند به این ترتیب می‌توان از این متریال برای تولید انواع کانال استفاده کرد. در کنار این مزیت می‌توان به قابلیت نصب ساده در مکان سخت و سطوح ناهموار اشاره کرد، برای این کار می‌توانید از تسمه‌های فلزی استفاده کنید که به سادگی کانال‌های مختلف را به هم متصل می‌کند.

نقش آلومینیوم در تولید انواع کانال انتقال هوا چیست؟ 

بر اساس ویژگی و مزایای عنوان شده برای این متریال، استفاده از آن در تولید انواع کانال انتقال هوا راهی امن و مطمئن به شمار می‌آید. از ورق‌های آلومینیومی در تولید انواع کانال هوا فلکسیبل، اسپیرال و چهار گوش استفاده می‌شود که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند.

انعطاف‌پذیری آلومینیوم در تولید کانال فلکسیبل تحولی جذاب و جالب را ایجاد نمود، در واقع با استفاده از این متریال و ساخت کانال مذکور امکان انتقال هوا به شکل باور نکردنی ساده‌تر شده و هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش داده است. این متریال به صورت دو لایه تولید می‌شود و همین امر تاثیر زیادی در عایق صدا بودن آن دارد. در واقع با استفاده از این متریال می‌توان میزان سر و صدای هوا را در زمان انتقال به حداقل رساند، علاوه بر این به دلیل عایق‌بندی قابل توجه مقاومت خاصی در برابر نور خورشید نیز دارد به این ترتیب می‌توان از آن به عنوان کانال هوا رو کار در محیط‌های متفاوت استفاده نمود.

کانال سازی الومینیومی
کانال سازی الومینیومی

مزایای استفاده از کانال هوا آلومینیومی

با توجه به موارد عنوان شده استفاده از انواع کانال آلومینیومی هوا مزایای زیادی را به همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌های انرژی
  • حمل ساده و نصب راحت
  • منعطف و شکل‌پذیری بالا
  • عایق دار و ضد صدا، رطوبت و آتش
  • دارا بودن استاندارد‌های ضد حریق و آتش
  • قابل استفاده در سیستم‌های داکت اسپلیت
  • قابل استفاده به عنوان کانال هوا روکار و توکار
  • وزن سبک و عدم نیاز به پشتیبانی یا نگهدارنده
  • بکارگیری متریال عالی در تولید ورق‌های آلومینیومی
  • مقاومت بالا در برابر حالت ارتجاعی و شکل‌پذیر آن که مانع از ایجاد درز و سوراخ می‌شود

هر یک از موارد عنوان شده به نوعی یک امتیاز به شمار می‌آید و باعث می‌شود که بتوان از آن در موارد متعددی استفاده نمود. در واقع این محصولات قابلت ویژه‌ای را نیز به همراه دارند و می‌توان از آن‌ها برای سیستم‌های تهویه هوای مطبوع هوشمند نیز استفاده نمود.

کاربرد کانال آلومینیومی در صنعت و تجارت

با توجه به مزایای فوق می‌توان اینگونه عنوان کرد که انواع کانال آلومینیومی با داشتن ویژگی‌های عالی و منحصر به فرد در بخش‌های متفاوت از صنعت و تجارت قابل استفاده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب و اجرا در محیط‌های تجاری و مسکونی
  • صنایع غذایی و تهویه آشپزخانه‌های صنعتی بزرگ
  • قابل اجرا در کارخانه‌ها و سالن‌های تولیدی و عملیاتی
  • انتخاب ایده آل برای انتقال هوا در هتل‌ها و رستوران‌ها
  • مورد استفاده در اماکن آموزش عمومی مانند دانشگاه و بیمارستان‌ها
  • قابل اجرا در پروژه‌های بزرگ اداری، تجاری و واحد‌های صنفی خرید و فروش
  • منتخب ایده آل برای انتقال هوا در مجموعه‌های ورزشی، انباری مواد غذایی و گلخانه‌ها
  • قابلیت نصب و اجرا در محیط‌های سرپوشیده مثل آزمایشگاه ها، سردخانه‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی

موارد عنوان شده مشخصا بخشی از کاربرد‌ها این متریال به شمار می‌آید، در واقع ویژگی‌های فوق‌العاده این محصول سبب شده که بتوان در موارد متعددی از انواع کانال آلومینیومی استفاده کاری کاربردی داشت. با وجود این که جنس متریال به کار رفته در تولید انواع کانال آلومینیوم کاملا یکسان است اما این تجهیزات با ضخامت متفاوتی تولید می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در بخش‌های مختلف از آن استفاده کنید. به بیان دیگر ضخامت ورق آلومینیوم تاثیر زیادی در چگونگی استفاده از آن دارد.

کانال کشی آلومینیومی
کانال کشی آلومینیومی

جمع‌بندی

کانال آلومینیومی و کاربرد‌های متفاوت آن از مهم‌ترین مسائل مربوط به چگونگی انتقال هوا در سیستم‌های تهویه هوا، تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی است، در واقع این تجهیزات جانبی به دلیل داشت تنوع و کیفیت متفاوت کاربرد‌های ویژه‌ای در پروژه‌های بزرگ صنعتی و خانگی دارد. به بیان دیگر می‌توان از نمونه‌های متفاوت آن در تولید کانال برای پروژه‌های انتقال هوا در بخش‌های خانگی و تجاری استفاده نمود این در حالی است که برای بخش‌های تولیدی و صنعتی نیاز به متریالی با ضخامت بیشتر داریم.

داشتن انعطاف‌پذیری بالا این متریال به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس نیاز کانال‌هایی با ابعاد و اندازه‌های مختلف داشته باشید، ابعادی به اندازه دریچه کولر آبی جدید تا دریچه‌های بزرگ تهویه هوا که در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به مجموعه تهویه سان به عنوان یک مرجع کامل مراجعه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید