معرفی موثر ترین راه ها برای رفع نشتی کانال کولر

کانال کولر

تعمیر نشتی کانال کولر به چند روش ساده و آسان

تعمیر نشتی کانال کولر به روش‌های ساده و آسان امکان‌پذیر است تنها نیاز به مهارت کافی در این زمینه دارد. برخی افراد تصور می‌کنند که می‌توانند با کمترین امکانات و دانش تمامی مشکلات انواع کانال کولر را برطرف کنند. این در حالی است که در برخی موارد مدل‌های متفاوت از انواع کانال کولر مانند مدل‌های تو کار نیاز به تشخیص و عیب‌یابی درست دارد.

گفتنی است که برطرف نکردن مشکلات مربوط به کانال تاثیرات منفی بر عملکرد این تجهیزات دارد و به نوعی می‌تواند باعث از بین رفتن انرژی مصرف شده باشد. برای آشنایی کامل با روش‌های تعمیر نشتی کانال کولر می‌توانید به سایت تهویه سان مراجعه کنید، در این مجموعه تمامی اطلاعات لازم برای برطرف کردن این مشکل به زبان ساده ارائه شده است.

تعمیر نشتی کانال کولر به روش ساده

وجود هر گونه نشتی و مشکل در کانال کولر می‌تواند تاثیر زیادی در از بین رفتن انرژی داشته باشد، برای پیشگیری از این جریانات می‌توانید به روش‌های ساده مشکلات کانال کولر را عیب‌یابی و شناسایی کنید.

برای این کار ابتدا باید طراحی مسیر کانال کشی در ساختمان و طرح کانال هوا را مشخص کنید، به خاطر داشته باشید در صورتی که از انواع کانال کولر روکار استفاده ‌شود؛ شما می‌توانید مسیر آن را به سادگی بررسی و برای تعمیر نشتی می‌توانید از انواع درزگیر یا نشتی گیر استفاده کنید. همچنین با از بین بردن یا تعمیر سوراخ‌ها و پوسیدگی‌های موجود این مسائل را برای همیشه حل نمایید.

همانطور که عنوان شد برطرف کردن نشتی و کانال کولر نیاز به مهارت و دانش کافی دارد و چنانچه در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید میتوانید این کار را به افراد حرفه‌ای و کارشناسان و متخصصان بسپارید.

برخی افراد تمایل زیادی به برطرف کردن نشتی کانال کولر دارد برای این کار باید به درستی عیب‌یابی را انجام دهید. پس از آن می‌توانید روش‌های زیادی را در جهت برطرف کردن و تعمیر نشتی کانال کولر به کار ببرید که شامل موارد زیر هستند:

 کانال کولر هوا
کانال کولر هوا

استفاده از نوار چسب مخصوص درز بند

یکی از روش‌هایی که به سادگی می‌توانید نشتی کانال کولر را برطرف کنید استفاده از نوار چسب‌های مخصوص این کار است، همانطور که عنوان شد بروز هرگونه درز و نشتی در انواع کانال کولر باعث از بین رفتن انرژی خواهد شد؛ به همین دلیل می‌توانید با استفاده از این نوار چسب‌ها به سرعت مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

در واقع این نوار چسب ها به گونه‌ای طراحی شدن که بدون هیچ گونه مشکل و در سریعترین زمان ممکن به کانال کولر می‌چسبند توجه داشته باشید که جنس کانال در استفاده از این وسایل مهم نیست و شما می‌توانید از آن برای درزبندی انواع کانال کولر فلزی، پلاستیکی و غیر استفاده نمایید.

انواع نوار چسب مخصوص درزبند در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که بسیاری از آن‌ها قابلیت مقابله و مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند سرما، گرما، باران و نور خورشید را دارند و به دلیلی این میزان مقاومت بالا در برابر سرما می‌توان از آن در رفع و تعمیر نشتی کانال کولر نیز استفاده کرد.

البته تنها گاهی ممکن است به دلیل سرما زیاد اندکی متراکم شود. توجه داشته باشید که این محصول یک روش سریع و ارزان است اما نمی‌تواند دوام زیادی داشته باشد و تنها برای مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به تعمیر موقت داشته باشید.

به کارگیری نوار آب بند

گاهی ممکن است که نشتی کانال کولر مربوط به هوا نباشد و بخش‌های آبی آن مورد آسیب واقع شده باشند، در این روش پیشنهاد میکنیم از نوار چسب‌های مخصوص آب بند استفاده کنید. با استفاده از این نوار چسب‌ها می‌توان تمامی نشتی و درزهای ایجاد شده را برطرف نمود.

گفتنی است که این وسایل و تجهیزات با نام نوار فویل آلومینیومی نیز به بازار عرضه می‌شوند و در ابزار فروشی‌ها میتوانید انواع رول در اندازه‌های مختلف را خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده باید اطراف کانال را به خوبی تمیز کنید، یعنی محلی که قرار است نوار آب بر روی آن نصب شود چرا که در برابر کثیفی یا چربی مقاومت زیادی ندارد.

دقت داشته باشید که این نوع روش برای رفع نشتی کانال کولر به صورت موقت است و نمی‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. گفتنی است که  نوارچسب آب بند برای تعمیر سوراخ‌های بزرگ یا پوسیدگی نیز قابل استفاده نیست و برای رفع این مشکلات باید به فکر روش‌های دیگری باشید.

استفاده از ماستیک برای درزگیری کانال کولر

در موارد قبل ذکر کردیم که استفاده از نوار چسبی یک روش موقتی است و تنها می‌تواند برای مدت کوتاهی ماندگاری داشته باشد، برای نشتی و تعمیر کانال کولر باید به فکر روش‌های دائمی باشید. با وجود اینکه استفاده از نوار چسب‌های درزگیر و آب بند هزینه و زمان زیادی لازم نیست اما می‌توانید با استفاده از ماستیک دوام بیشتری به تعمیر نشتی کانال کولر بدهید.

ماستیک ماده‌ای است که با استفاده از آن می توان نشتی و سوراخ را برطرف کرد، این ماده بعد از استفاده شدن به ‌خوبی سخت و سفت میشود. ماندگاری بالا و قابلیت استفاده ساده از مهم‌ترین مزایای به کارگیری ماستیک هستند، این ماده خیلی راحت‌تر و تمیز در روی نشتی قرار گرفته و مدت بیشتری باقی می‌ماند.

توجه داشته باشید که این ماده با استفاده از انواع قلمو‌ها قابل اجرا است و می‌توانید آن را بر روی انواع پوسیدگی نیز به کار ببرید. لازم به ذکر است که بدانید میزان مواد استفاده شده باید ‌بر اساس سوراخ و نشتی باشد و  چنانچه قسوراخ یا نشتی‌های موجود در کانال بیشتر از یک و چهارم اینچ باشد برای برطرف کردن آن میتوانید از ترکیب مایع ماستیک و نوار مش فایبر گلاس استفاده کنید.

 کانال کولر
کانال کولر

استفاده از انواع درزگیر

یکی از روش‌های کاربردی و موقت برای تعمیر نشتی و کانال کولر استفاده از انواع درزگیر است، اما برخی از این درزگیر‌ها به دلیل داشتن مقاومت و کیفیت فوق‌العاده مدت زمان طولانی‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درزگیرها مبتنی بر آئرسل هستند و به واسطه آن می‌توان انواع نشتی کانال را برطرف کرد.

تولید کنندگان این محصول بر اساس کیفیت و مقاومت فوق‌العاده درزگیر‌ها ادعا دارند که نصب این تجهیزات نسبت به انواع درزبندی یا نوار چسب‌های آب بند برتری بیشتری دارد. استفاده از این درزگیر کانال بسیار راحت و علاوه بر درزگیری می‌توان برای آب‌بندی نیز مورد استفاده قرار داد. البته این نوع آب بند‌ها بسیار شفاف هستند و از رو به نسبت دیگر محصولات مزایای زیادی را به همراه دارد.

اندازه این نوع درزگیر‌ها متفاوت بوده و با توجه به نیاز می‌توانید مدل‌های مختلف آن را خریداری کنید، این نوع درزگیر‌های شفاف در محیط‌های کاری مانند باشگاه‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توان دکوراسیون جذاب و جالبی را ایجاد نمود.

از دیگر کاربردهای استفاده از این آب‌بندی نشتی‌ها می‌توان به برطرف کردن زنگ زدگی یا خراب نشدن کانالهای فلزی اشاره کرد، به بیان دیگر این درز گیرها با قرار گرفتن بر روی منابع کانال هایی که نیاز به شستشوی دوره مجاری آلاینده‌ها را دارند میتوانند از تجمع کپک‌ها جلوگیری یا تجمع آن‌ها را به حداقل برساند.

شفافیت این درزگیرها امکان استفاده بیرونی را برای افراد نیز فراهم نموده، چنانچه برخی کانال‌ها در برابر هوا و سایر عوامل محیطی واکنش‌های منفی نشان می‌دهد، می‌توانید با استفاده از این  درزگیرها واکنش‌ها را به حداقل برسانید و برای مدت زمان طولانی و سال‌های بیشتر از کانال‌ها استفاده و نگهداری کنید.

چرا باید کانال کولر را تعمیر و تعویض کرد؟

یکی از معضلات کانال‌های کولر که باعث نشتی آن‌ها می‌شود این است که افراد تصور می‌کنند کانال‌ها نیازی به تعویض یا تعمیر ندارند و به دلیل اینکه برخی از آن‌ها مخصوصا کانال های تو کار که پنهان هستند نیازی به توجه ندارند. در این کانال‌ها گرد و غبار به شدت تجمع پیدا می‌کنند و همین امر منجر به پوسیدگی و زنگ زدگی خواهد شد که  عدم توجه و تعمیر آن باعث بروز نشتی یا درز میشود و هزینه‌های زیادی را به همراه دارد.

یکی از مهمترین دلایل و اهمیت تعمیر کانال کولر افزایش بازدهی کولر است، همانطور که عنوان شد وجود هرگونه درز و نشتی باعث از بین رفتن انرژی می‌شود و از بین بردن این نشتی‌ها بازدهی کولر را افزایش میدهد.

علاوه بر بازدهی افزایش انرژی و از دیگر دلایل اهمیت تعمیر نشتی کانال کولر وجود گرد و خاک و مواد حساسیت‌زا در این کانال‌ها  است که باعث بروز مشکلات تنفسی می‌شود، چنانچه بتوانید با استفاده از انواع درزگیر این مسائل را برطرف کنید هوای سالم و تمیز از کولر به صورت مستقیم وارد دریچه‌ها و محیط می‌شود. یکی از مهمترین نکاتی که برای داشتن هوای سالم باید مورد توجه قرار بگیرد استفاده از دریچه کولر آبی جدید است که باعث جلوگیری از ورود آلودگی‌ها و گردوغبار و پرت به محیط خواهد شد

جمع‌ بندی

تعمیر و نشتی کانال کولر به روش های زیادی امکان‌پذیر است اما اگر قصد دارید سریعترین تعمیر و درز گیری را داشته باشید می توانید از انواع نوارچسب یا درز گیر ها استفاده کنید. محصولات متفاوتی توسط برند های معتبر تولید کننده در بازار موجود است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در مدت زمان کوتاه مشکلات کانال را برطرف کنید. البته توجه داشته باشید که برای رفع مشکلات اساسی باید به افراد حرفه ای و متخصص مراجعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید