معرفی چند دریچه کولر لاکچری برای فانتزی پسندها

دریچه کولر لاکچری

معرفی انواع دریچه کولر لاکچری

با فرا رسیدن فصل گرما اولین موضوعی که به ذهن هر کسی خطور می‌کند، خرید و یا راه اندازی کولر است. کولرها نقش مهم و پر رنگی را در زندگی امروزه ایفا می‌کنند. این وسیله برای خنک کردن هوای محیطی سرپوشیده ساخته شده است که در دو نوع کولر آبی و گازی متفاوت هستند.

خرید هر کدام از کولرهای آبی و یا گازی بستگی به تصمیم و نیاز کاربر همچنین شرایط جغرافیایی متفاوت است اما موضوعی که در هر حالتی ثابت است وجود کانال کشی‌های استاندارد برای کولر‌ در ساختمان سازی‌های جدید است. البته کانال و دریچه‌های کولر از دیر باز وجود داشته که به مرور مدل‌های مختلفی از آنها ارائه شده است.

پیشرفت علم و صنعت در موضوعات مختلف سبب شده تا تاثیر زیادی بر روی حوزه کولرها داشته باشد، از این جهت شاهد انواع متنوعی از دریچه‌های کولر جهت نصب برای ساختمان‌های جدید هستیم. تقریبا تمامی ساختمان‌هایی که رو به ساخت هستند بایستی دارای دریچه باشند اما نوع و مدل آن بسته به سلیقه کاربر متفاوت است. در اینجا ما می‌خواهیم به بررسی انواع دریچه‌های شیک و فانتزی بپردازیم، پس تا انتها مطلب همراه ما باشید.

دریچه کولر لاکچری
دریچه کولر لاکچری

دریچه چیست و چه کاربردی دارد؟

ابتدا پاسخگوی اولین سوال برخی از کاربران باشیم که ممکن است دریچه کولر را موضوعی نامفهوم تلقی کنند. کولرها برای انتشار هوایی که تولید می‌کنند نیاز به یک وسيله دارند تا هوا را به سمت محیط هدایت نماید که به آن دریچه کولر می‌گویند. دریچه کولر همانطور که از تعریف آن مشخص است ابزاری کاربردی برای کولرهای آبی است که هوا را از طریق آن منتقل می‌کنند.

از دیگر کاربردهای مفید دریچه کولر؛ تنظیم هوای منتشر شده توسط کولر است حتی کاربر می‌تواند میزان هوای وارد شده را کنترل نماید و تعیین کند چه مقدار هوا وارد اتاق شود. این کار توسط دمپر دریچه اتفاق می‌افتد. دمپر یک صفحه قابل چرخش است که وظیفه تنظیم جریان هوا را به عهده دارد.

امروزه انواع مختلفی از دریچه‌ها به وجود آمده است که کاربر می‌تواند با توجه به نیاز و سلیقه‌ خود یکی از مدل‌ها را برگزیند. در ادامه می‌خواهیم به انواع دریچه‌های شیک که مناسب مکان‌های خاص و با دکوراسیون‌های لاکچری هستند بپردازیم.

معرفی شیک‌ترین دریچه‌های کولر

چیدمان و دکوراسیون محیط از جمله پارامترهای مهم و تاثیرگذار است. اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که این امر اهمیت زیادی دارد و همه افراد خواهان محیطی شیک و جذاب هستند. این موضوع بر روی دریچه‌ها نیز تاثیر گذاشته و باعث شده که محصولات خاص و متفاوتی تولید شود که جلوه بخش محیط باشند.

دریچه‌های شیک و زیبا یکی از المان‌های مهم برای جلوه بخشیدن به دکوراسیون داخلی هر محیطی اعم از خانه، شرکت و غیره است. در ادامه به معرفی برخی از مدل‌های پر طرفدار می‌پردازیم.

-انواع دریچه‌های چهارگوش و مستطیلی

این نوع دریچه‌ها معمولا برای مکان‌های بزرگ کاربرد دارند و تهویه هوای خوبی را به ارمغان می‌آورند. این دریچه‌ها به دلیل شکل ظاهری بسیار پرطرفدار هستند و بر روی دیوار به خوبی متصل خواهند شد همچنین نمایی زیبا به محیط می‌بخشند.

-دریچه‌های دایره‌ای

از این طرح دریچه‌ها برای تهویه هوای مکان‌های بزرگ و کوچک استفاده می‌شود. دریچه‌های دایره‌ای به دلیل شکل متفاوت و خاصی که دارند بیشتر مورد توجه و پسند خواهند بود. این نوع دریچه‌ها معمولا بر روی سقف یا دیوار نصب می‌شوند و جنسی از پلاستیک یا pvc دارند.

-دریچه‌های برجسته

دریچه‌های برجسته دارای شکل‌های مختلفی با توجه به سلیقه افراد هستند. ممکن است طرح‌های مختلفی از اشکال هندسی یا اشکال دیگر داشته باشند که به دلیل برجسته بودن یک المان مهم برای جلوه بخشیدن به فضای داخلی هستند. از این دریچه می‌توان برای مکان‌های بزرگ و کوچک نیز استفاده کرد که جهت سفارش می‌توانید با مجموعه حرفه‌ایی تهویه سان در ارتباط باشید.

-دریچه‌های خطی

از دریچه‌های خطی برای تهویه هوای هر مکانی می‌توان استفاده کرد. این نوع دریچه‌ها به دلیل شکل ظاهری خاصی که دارند برای مکان‌هایی با دکوراسیون معمولی، لاکچری، کلاسیک مناسب هستند.

-دریچه‌های فانتزی

امروزه دیگر مانند گذشته نیست که تنها از یک جنس خاص برای ساخت دریچه‌ها استفاده کرد. با ورود دریچه‌های فانتزی به این صنعت باید بگوییم که تنوع زیادی صورت گرفت. دریچه‌های فانتزی می‌توانند هر شکل و طرحی داشته باشند که بسیار جذاب خواهند بود. بسته به سلیقه کاربر، این دریچه‌ها می‌توانند دارای درپوش باشند. یعنی به شکل کاربردی در فصولی که استفاده ندارند بتوان آنها را بست و مانع وارد شدن غبار و هوای سرد خارج شد.

این دریچه‌ها اغلب از جنس‌های مختلفی هستند که معمولا شامل آلومینیوم، آهن، فایبرگلاس هستند که البته نوع آلومینیومی آنها بیشتر پیشنهاد می‌شود زیرا مقاومت و طول عمر بیشتری دارند.

-دریچه‌های چوبی

از جمله شیک‌ترین دریچه‌هایی که در بازار وجود دارد می‌توان به مدل‌های چوبی اشاره داشت. دریچه‌های چوبی از جنس ام دی اف هستند و مقاومت بالایی دارد و علاوه بر مقاومت یکی از زیباترین‌ها به شمار خواهند آمد. با وجود دریچه‌های ام دی اف می‌تواند رنگ‌های متنوعی از این نوع دریچه را داشته باشید زیرا چوب ام دی اف رنگ‌های زیادی دارد که دست مصرف کنندگان را باز گذاشته است.

دریچه‌های چوبی به خوبی باز و بسته می‌شوند و برای فصولی که کاربرد ندارند می‌توان با بسته نگه داشتن آنها از عبور گردوغبار اطمینان حاصل کرد.

-دریچه‌های هوشمند

پیشرفت تکنولوژی بر روی ساخت و تولید دریچه‌ها نیز تاثیرگذار بوده است زیرا دریچه‌هایی با کنترل از راه دور تولید و روانه بازار شده‌اند. این نوع دریچه‌ها از قیمت بیشتری برخوردارند اما مزایای زیادی نسبت به دریچه‌های دیگر دارند از جمله این مزایا می‌توان به کنترل و هدایت از راه دور با استفاده از ریموت کنترل اشاره کرد. همچنین باز و بسته شدن و تنظیم پره به صورت ریموت انجام می‌شود که دیگر نیاز به تنظیم دستی نخواهد بود.

هنگام خرید دریچه به چه مواردی توجه شود؟!

همانطور که گفته شد دریچه کولر از جمله مهمترین ابزارها برای نصب و راه‌اندازی کولر است. هنگام خرید این محصول بایستی به مواردی از این قبیل توجه بیشتری نمایید.

نوع دریچه: نوع دریچه اهمیت ویژه‌ایی دارد. توجه داشته باشید که برای چه چیزی و چه مکانی از دریچه استفاده می‌کنید. به مکان و متراژی که در اختیار دارید نیز توجه نمایید.

جنس دریچه: جنس دریچه می‌تواند تاثیر زیادی در میزان عملکرد آن داشته باشد. استفاده از دریچه‌های آلومینیومی و گالوانیزه جزو پرفروش‌ترین‌ها است. دریچه‌هایی از جنس چوبی، پلاستیکی و غیره نیز وجود دارند که عملکرد خوبی دارند.

ابعاد دریچه: هنگام خرید دریچه حتما بعد و اندازه آن را به خوبی و درست اندازه‌گیری نمایید. دریچه بایستی دقیقا هم اندازه با مکان تعیین شده باشد و به خوبی جای داده شود. هنگام خرید این محصول به باز و بسته شدن آن به خوبی توجه نمایید. دریچه نباید مشکلی در باز و بسته شدن داشته باشد.

کیفیت ساخت دریچه: امروزه دریچه‌ها با کیفیت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. قطعا خرید از مکانی معتبر با سازنده‌های حرفه‌ایی و با تجربه به انتخابی بهتر کمک می‌کند. دریچه‌های بازاری ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند و شما را با مشکل مواجه سازند.

قیمت دریچه: قیمت یکی از مهمترین پارامترها هنگام خرید است. تمامی هزینه‌های دریچه را زیر نظر داشته باشید و اقدام به خرید بهترین قیمت با توجه به بودجه خود نمایید.

چگونه از دریچه‌های فانتزی و لاکچری مراقبت کنیم؟!

مراقبت از دریچه‌ها از جمله راهکارهایی برای طول عمر بیشتر آنها است. معمولا جنس دریچه‌ها از مواد محکم و مقاوم است و به شکلی ساخته می‌شوند که نیازی به مراقبت همیشگی و مداوم نداشته باشند از این رو لزومی به توجه زیاد نخواهد بود. تنها با خرید دریچه کولر آبی از جنس مرغوب می‌توانید ماندگاری آن را تضمین نمایید.

اما برای مراقبت بیشتر از این وسیله می‌تواند هر چند وقت یکبار در فواصل بلند مدت مثلا سالی چهار الی پنج بار اقدام به تمیز و پاک کردن دریچه از هر گونه گرد و غباری نمایید. این کار با استفاده از یک چهارپایه بلند برای تسلط بیشتر بر روی دریچه و مواد پاک کننده غبار انجام داده می‌شود.

در برخی از دریچه‌ها که جنسی از پلاستیک دارند می‌توان به راحتی اقدام به جدا کردن دریچه و شستشوی آنها نمود زیرا این جنس از دریچه‌ها قابلیت شستشو دارند.

در رابطه با دریچه‌های از جنس چوبی مراقب باشید برخورد زیاد آب باعث خراب شدن آنها نشوند و بلافاصله اقدام به پاک و خشک کردن آنها نمایید. اگر دریچه‌ها دارای قابلیت بسته شدن هستند، در زمان‌هایی که استفاده‌ایی ندارند اقدام به بستن درپوش دریچه نمایید تا از ورود گرد و غبار و باکتری به داخل محیط و همچنین قسمت‌های دیگر دریچه جلوگیری نمایید.

کلام آخر

روش‌ و متدهای زیادی برای جلوه بخشیدن به محیط و فضای داخلی وجود دارد که در حوزه ساخت دریچه و کانال باید به دریچه‌هایی با طراحی خاص و فانتزی اشاره داشت. این دریچه‌ها تمامی قابلیت‌های دریچه‌های معمولی را دارند با این تفاوت که جلوه زیباتری دارند و برخلاف تصوری که از اشیاء فانتزی وجود دارد کاملا مقاوم و با دوام ساخته می‌شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید