قیمت کلاهک دودکش و معرفی بهترین آن

کلاهک دودکش

قیمت کلاهک دودکش و معرفی بهترین آن

قیمت کلاهک دودکش چقدر است؟ بهترین نوع آن کدام خواهدبود؟ کلاهک‌های دودکش درپوش‌هایی هستند که روی دودکش قرار می‌گیرند تا از ورود باران، برف و جریان‌های مختلف به دودکش محافظت کنند. آنها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند و اغلب از مش فولادی یا مسی ساخته می‌شوند.

کلاهک دودکش عمدتاً برای جلوگیری از آسیب رساندن به خانه در اثر پایین آمدن آب باران از دودکش و جلوگیری از لانه سازی حیوانات استفاده می‌شود و هدف مهم دیگر آن، جلوگیری از آتش سوزی اخگرهای دودکش است. در ادامه تهویه‌ سان با عوامل موثر بر قیمت کلاهک دودکش و معرفی بهترین آن در خدمت شما عزیزان خواهدبود.

انواع کلاهک دودکش

حلقه‌ای از توری فلزی در اطراف لبه‌های کلاهک‌ها وجود دارد که اجازه خروج دود را می‌دهد و همچنین از ورود حشرات جلوگیری می‌کند. برای ساخت کلاهک دودکش از فلزاتی مانند مس، فولاد ضد زنگ و فولاد گالوانیزه استفاده می‌شود و طول عمر و زیبایی درپوش دودکش تحت تأثیر مواد استفاده شده برای ساخت آن است.

کلاهک دودکش
کلاهک دودکش

پرکاربردترین کلاهک‌های دودکش عبارتند از:

کلاهک دودکش اچ

درپوش دودکش که اغلب در ساخت و سازهای مسکونی استفاده خواهدشد، به عنوان یک عنصر مقاوم در برابر باد، طوفان و عوامل جوی شناخته می‌شود. درپوش دودکش محافظ هوا اغلب از فلزات گالوانیزه، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ ساخته شده است و به ویژه در مکان‌هایی با باد شدید و دمای سردتر استفاده می‌شود.

مزیت اصلی آنها مقاومت در برابر خوردگی و شرایط جوی بسیار شدید است. کلاهک‌های محافظ هوا را می‌توان در دودکش‌های بنایی و پیش ساخته استفاده کرد و آنها قادر خواهندبود علاوه بر جلوگیری از بارش و ریزش برگها (از طریق صفحه مشبک) از ورود حیوانات و آفات نیز به داخل دودکش جلوگیری کنند. این مدل از کلاهک‌ها در کاهش تاثیر ریزش‌ها به خوبی کار خواهندکرد و همچنین نصب آنها بسیار ساده است.

کلاهک مخصوص دودکش آجری

بهترین انتخاب برای دودکش آجری بیرونی، درپوش دودکش مخصوص آجر است که در ساخت این مدل اغلب از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم نیز استفاده می‌شود. این کلاهک‌های دودکش شامل یک نوار قابل تنظیم هستند که دور دودکش می‌پیچد و یک دامن مشبک فلزی در هر گوشه دودکش محکم می‌شود. آنها برای دودکش‌های آجری مناسب هستند و برای دستیابی به تناسب، باید توسط یک متخصص نصب شوند.

کلاهک دودکش دارای فن

این یکی از خلاقانه‌ترین طرح‌ها برای درپوش یا تاج دودکش است، زیرا با یک فن همراه بوده که می‌توان آن را در چندین حالت مختلف تنظیم کرد تا سپر خوبی برای آتش ایجاد کند. این مدل برای افرادی که در تلاش برای به دست آوردن کلاهک مناسب در شومینه خود هستند ایده آل است، اما همچنین یکی از گران ترین راه کلاهک‌های دودکش خواهدبود.

مکانیزم‌های دمپر یکپارچه

درپوش یا مکانیزم یکپارچه دمپر برای شومینه‌های قدیمی که دمپر داخلی ندارند، ساخته شده است. دمپرها مانع از وزش هوای سرد از بیرون به داخل شومینه شده و مکانیزم دمپر یک مکانیسم ساده است که در داخل دودکش نصب می‌شود. این نوع کلاهک برای دودکش‌های قدیمی مناسب است.

کلاهک دودکش استاندارد

کلاهک دودکش استاندارد رایج ترین نوع کلاهک دودکش است. آنها هم سطح با کاشی دودکش قرار می‌گیرند و به دودکش پیچ می‌شوند. این کلاهک را گاهی به داخل دودکش می‌بندند و دارای صفحه‌هایی برای حیوانات هستند و به گرفتن جرقه‌های بزرگی که از آتش بالا می‌روند و وارد دودکش می‌شوند، کمک خواهندکرد.

کلاهک دودکش سفارشی

ساخت کلاهک‌های سفارشی می‌تواند بسیار پیچیده باشد. آنها ممکن است نیاز به درپوش سفارشی داشته که بر اساس نوع دودکش ساخته شده است. این ویژگی تضمین می‌کند که دودکش دارای کلاهک مناسب برای شکل و اندازه آن است و قیمت کلاهک دودکش سفارشی کمی بیشتر از سایر کلاهک‌ها می‌باشد.

این درپوش‌های دودکش ممکن است ویژگی‌ها و اتصالات مختلفی داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که در هر شرایط، عملکرد بی‌عیب و نقصی دارند.

هزینه تعویض و نصب درپوش دودکش چقدر است؟

اگر به بهترین شرکت‌های تعمیر دودکش مراجعه کنید، نصب یا تعمیر کلاهک دودکش از شرکتی به شرکت دیگر تفاوت خواهدداشت. این قیمت می‌تواند با توجه به نوع تعمیرات درپوش و جنس یا ابعاد آن متفاوت باشد و در ادامه در رابطه با عوامل موثر بر قیمت آن صحبت خواهیم کرد.

میانگین هزینه نصب یا تعویض کلاهک دودکش چقدر است؟ میانگین هزینه ملی نصب یا تعویض کلاهک دودکش حرفه‌ای معمولاً شامل قیمت مواد، حذف و دفع یک پوشش قدیمی، نصب و تمیز کردن است. شما همچنین می‌توانید یک کلاهک دودکش را خودتان با قیمت پایین‌تر خریداری و نصب کنید و برای درپوش‌های بزرگ یا سفارشی باید هزینه‌های نصب بالاتری را انتظار داشته باشید.

هزینه نصب کلاهک دودکش عمدتاً به مواد بستگی دارد و بیشتر آنها از فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ یا مس ساخته شده‌اند. هر یک از این فلزات دارای مزایا و معایب متعددی هستند و همچنین هزینه‌ها بر اساس دوام و جذابیت متفاوت است.

کلاهک دودکش فلزی

بسیاری از متخصصان یک کلاهک دودکش از جنس استنلس استیل را توصیه می‌کنند که ضد زنگ قوی‌تر و بادوام‌تر از فولاد گالوانیزه است. عمر متوسط ​​این درپوش دودکش‌ها 10 سال بوده و اغلب با ضمانت مادام‌العمر ارائه می‌شود.

درپوش‌های دودکش فولادی گالوانیزه هم به مرور زمان زنگ می‌زنند و به دلیل کیفیت پایین فلز به طور متوسط ​​تا پنج سال دوام می‌آورند. این طول عمر در آب و هوای مرطوب که طوفان‌های شدید زیادی را متحمل می‌شوند، کوتاه تر است.

درپوش‌های دودکش مسی اغلب با ضمانت مادام العمر ارائه می‌شوند و بهترین دوام و جذابیت را دارند. برخی از مردم پتینه مایل به سبز را ترجیح می‌دهند که می‌تواند در طول زمان ایجاد شود.

متوسط هزینه‌های تعویض کلاهک دودکش

دودکش شما باید قبل از نصب درپوش تمیز و شفاف شده باشد. دودکش‌هایی که سالانه بازرسی می‌شوند ممکن است نیازی به تمیز کردن اضافی نداشته باشند. بنابراین، شما باید دودکش خود را تمیز و کارآمد نگه دارید. در ادامه عوامل موثر بر این هزینه‌ها را بیشتر بررسی خواهیم‌کرد.

مجوزها و بازرسی‌ها

در حالی که اکثر پروژه‌های نصب درپوش دودکش نیازی به مجوز ندارند، اما پروژه‌هایی که شامل تعمیر گسترده دودکش هستند احتمالاً نیاز به مجوز خواهند داشت و هزینه پروانه‌های ساختمانی بسته به شهرداری متفاوت است.

کلاهک دودکش سفارشی در مقابل پیش ساخته

درپوش دودکش پیش ساخته در فروشگاه و یا به صورت آنلاین در هر اندازه و رنگ موجود می‌باشد. شما باید عوامل مختلفی را برای بودجه نصب کلاهک دودکش در نظر بگیرید، از جمله جنس، اندازه و شکل درپوش دودکش و خود دودکش که در ادامه هریک را بیشتر شرح خواهیم داد.

اندازه کلاهک دودکش

درپوش‌های دودکش در اندازه‌های مختلفی وجود دارند که درپوش‌های بزرگ‌تر تا سه برابر بیشتر از گزینه‌های کوچک‌تر هزینه دارند. علاوه بر این، اندازه‌های سفارشی 20٪ تا 40٪ بیشتر از اندازه‌های استاندارد هزینه دارند.

شکل کلاهک دودکش

بیشتر درپوش‌های دودکش‌ها گرد یا مربع هستند، اگرچه ممکن است اشکال بیضی و مستطیلی پیش‌ساخته‌ای را نیز با هزینه‌ی بالاتر پیدا کنید. خانه‌های تاریخی با طرح‌های پیچیده معمولاً به شکل‌های سفارشی نیاز دارند.

مواد درپوش دودکش

سه ماده رایج برای درپوش دودکش عبارتند از فولاد گالوانیزه (مقرون به صرفه)، فولاد ضد زنگ (متوسط) ​​و مس (سطح بالا).

نوع دودکش

اکثر کلاهک‌های استاندارد دودکش برای دودکش‌های ساخته شده از سنگ تراشی طراحی شده‌اند. دودکش‌های ساخته شده از فلز، سنگ یا سایر مواد غیرمعمول ممکن است به کلاهک دودکش سفارشی گران‌تری نیاز داشته باشند.

فصل

هوای معتدل، پاییز و بهار را بهترین فصل برای نصب درپوش دودکش می‌کند. برف و یخ زمستانی کار پشت بام را خطرناک‌تر خواهدکرد و به زمان کار اضافه می‌کند. گرمای تابستان نیز زونا و غشاها را نرم کرده و بنابراین پیمانکاران باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای جلوگیری از آسیب رساندن به سقف شما در حین کار انجام دهند. پاییز و بهار همچنین بهترین زمان برای برنامه ریزی برای تمیز کردن دودکش خواهدبود که ممکن است بخواهید با نصب کلاهک دودکش همراه کنید.

مزایای کلاهک دودکش

درپوش دودکش دارای چندین مزیت است که می‌تواند هزینه نصب را ارزشمند کند.

  • افزایش بهره وری انرژی: جلوگیری از ورود جریان‌های پایین سرد به خانه‌ها، ثابت نگه داشتن دمای داخلی
  • پیشگیری از آتش سوزی: از خروج جرقه‌ها و اخگرها از دودکش‌ها و آتش گرفتن سقف‌ها یا محوطه سازی جلوگیری کنید.
  • جلوگیری از رطوبت: جلوگیری از ورود باران و برف به دودکش‌ها، هدایت آب به ناودان‌ها
  • پیشگیری از ورود حیوانات: از ورود حیوانات کوچک به دودکش و ایجاد انسداد جلوگیری کنید
  • طول عمر طولانی: از آسترهای دودکش در برابر رطوبت و زباله محافظت کنید و طول عمر آنها را افزایش دهید.

علائمی که نشان می‌دهد باید درپوش دودکش را تعویض کنید

به دنبال علائم زیر باشید که نشان می‌دهد نیاز به کلاهک دودکش جدید برای خانه خود دارید:

  • جریان‌های پایینی خنک که از طریق دودکش وارد خانه شما می‌شوند
  • زنگ زدگی یا پوسیدگی روی کلاهک یا دودکش فعلی شما
  • بادهای شدید کلاهک دودکش را کاملاً از بین برده است
  • رطوبت یا زباله در دودکش یا شومینه شما
  • آسیب قابل مشاهده به درپوش دودکش موجود شما

سخن پایانی

با افزایش طول عمر روکش موجود خود می‌توانید در تعویض کلاهک دودکش صرفه جویی کنید. بازرسی به شما کمک می‌کند تا تعمیرات لازم را انجام دهید و اگر سقف شما شیب نسبتاً مسطحی دارد، می‌توانید خودتان بدون دردسر یک کلاهک دودکش نصب کنید. با این حال، دسترسی به بسیاری از دودکش‌ها سخت است و حرفه‌ای‌ها اغلب از داربست و مهار برای ایمنی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، درپوش‌های دودکش که به درستی نصب نشده باشند نیز ممکن است خطر استنشاق دود یا آتش سوزی دودکش را افزایش دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید